تالاب انزلی، فرصتی برای تماشای پرندگان

به گزارش مجله رویای کره ای، هر کجا سر بچرخانی قابی زیبا پیش چشمانت قرار می گیرد. قابی پر از خانه هایی که پایه هایشان در آب است یا گل هایی که ریشه در آب دارند و پرندگانی که دلبرانه پرواز می نمایند، اینجا تالاب انزلی است. قوی سپید گیلان. وسعت سبز این تالاب یکی از جاذبه های خاص طبیعی است که می توانید تجربه کنید.

تالاب انزلی، فرصتی برای تماشای پرندگان

فصل ایده ال سفر به تالاب انزلی و تماشای گل های مردابی این تالاب تابستان است که زیبایی تالاب به اوج می رسد. رفتن و تماشای تالاب هم کار سختی نیست. کنار اسکله زیبای انزلی قایق ها شما را می برند تا قلب تالاب را نشانتان دهند. چشم انداز انزلی تنها محدود به لوتوس های مردابی و وسعت سبز شناور تالاب نیست، پرندگان یکی از اصلی ترین ساکنان و جاذبه های تالاب هستند که غفلت از تماشای زیبایی هایشان موجب پشیمانی است، هر چند اگر به شکل حرفه ای هم اهل پرنده نگری نباشید، آن ها آنقدر زیبایی شان را به رختان خواهند کشید که مجاب به تماشایشان خواهید شد.

پاییز که می گردد نزدیک به 80 گونه پرنده از شمال به سمت آب های انزلی کوچ می نمایند و بسیاری از آن ها تا اواسط بهار در این تالاب میهمانند. خوتکای پرسفید، قو، پلیکان و مرغابی از گونه های مهاجری هستند که زمستان را در تالاب انزلی سپری می نمایند، اما انزلی علاوه بر پرندگان مهاجر، پرندگانی هم دارد که در طول سال ساکن این تالاب هستند و در تمامی مواقع سال می گردد پرواز و زیست آن ها را در تالاب مشاهده کرد. پرندگانی مثل قو، غاز، اردک تاجدار، انواع حواصیل، عقاب تالابی، پرستوهای دریایی و.. در میان این پرندگان بیش از 100 گونه پرنده نادر هم وجود دارد که زندگی آن ها در این تالاب تاییدی است بر اهمیت این اکوسیستم ارزشمند.

در دل تالاب جزایر دیدنی هم وجود دارد که در کنار برخی از آن ها می توانید دقایقی را در آرامش و سکوت تالاب به ماهیگیری مشغول شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 280

به "تالاب انزلی، فرصتی برای تماشای پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب انزلی، فرصتی برای تماشای پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید