تاکید رئیس مجلس بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرگزاری خبرنگاران- رییس مجلس شورای اسلامی؛ بر ضرورت حمایت اثر بخش برای رونق و تقویت بازار سرمایه تاکید نمود.

تاکید رئیس مجلس بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت، آقای محمد باقر قالیباف امروز در جلسه آنالیز راه چاره های بهبود شرایط بازار سرمایه؛ که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس و محسن علیزاده نماینده مجلس در شورای عالی بورس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس برگزار گردید، ضمن ابراز نگرانی از شرایط فعلی بازار سرمایه تاکید نمود: پیشنهادات مطرح شده برای رونق بازار سرمایه کافی نیست و باید تقویت گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اضافه نمود: هرگونه پیشنهادی باید هم راستا با هدف بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و رونق این بازار و حمایت از سرمایه گذاری بلندمدت باشد.

وی توضیح داد: باید تنظیم گری حرفه ای و سیاستگذاری صحیح منجر به سرمایه گذاری بلندمدت در بازار سرمایه گردد و در این زمینه ضروری است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک ها اجرایی گردد. همچنانکه اقدامات موازی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه های پرداخت صرافی های غیرمجاز فروش رمز ارز باید در مجلس و دولت و دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد.

آقای قالیباف همچنین بر ضرورت اصلاحات ساختاری سازمان بورس و اصلاح قانون اوراق بهادار تاکید نمود.

در ابتدای جلسه وزیر اقتصاد رئیس سازمان بورس پیشنهادات ستاد مالی دولت در مورد اصلاح بازار سرمایه را مطرح کردند و در ادامه رئیس کل بانک مرکزی نیز تصمیمات این بانک در جهت رونق بازار سرمایه را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس در این جلسه با تاکید بر ضرورت اصلاحات فوری و میان مدت در این بازار تاکید نمود: تصمیمات فنی و کارشناسی را خود شورای عالی بورس می تواند راسا اعمال کند و تأخیر در اجرای این تصمیمات پذیرفته نیست.

آقای محمدرضا پور ابراهیمی همچنین از هرگونه قیمت گذاری دستوری به عنوان عامل مخل رقابت در اقتصاد یاد کرد و اینگونه تصمیمات را برای بازار سرمایه مضر دانست و در ادامه اصلاحات کارشناسی کمیسیون اقتصاد مجلس بر پیشنهادات وزیر اقتصاد را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1647

به "تاکید رئیس مجلس بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس مجلس بر حمایت اثربخش از بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید