سوژه های داغ مالی در توئیتر

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - بورس، دلار و مذاکره یک طرف شبکه اجتماعی توییتر هستند و از قضا بازار تقریبا کسادی هم در توییتر دارند، اما سوژه داغ آدینه اهالی توییتر و اینستاگرام که همه طیف ها را پوشش داد، چلوکباب و نان و پنیر و انگور و البته سفر شمال بود.

سوژه های داغ مالی در توئیتر

به گزارش دنیای اقتصاد، ماجرا از صحبت های امام آدینه مشهد آغاز شد. او با نگاهی به گذشته های دور، بیان نموده بود که آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان ، پنیر و انگور نمی توانست بخورد؛ درحالی که امروز یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می تواند بخورد.

این صحبت ها باعث شد که کاربران توییتر فارسی با هر گرایشی نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند و از آن سوژه های طنز و انتقادی بسازند. در این میان بعضی از کاربران هم به صحبت های سال های پیش او درباره خوردن اشکنه اشاره می کردند که گفته بود اگر مرغ در دسترس نیست آن را با یک ماده پروتئینی دیگر جایگزین کنید. مشهدی ها مگر اشکنه پیاز داغ را یادتان رفته و آن زندگی را فراموش نموده اید؛ مگر قرار است برنامه همان باشد که قبلا بوده است. و در ادامه این بحث ها در اینستاگرام و توییتر خیلی از کاربران صحبت های گذشته او را فهرست نموده بودند و در صفحه های خود بازنشر می کردند، اما زیر ذره بین رفتن این اظهارنظرها در جمع بورسی ها و مالی ها به همین جاها ختم نشد. آنها به صحبت های هفته های پیش یکی از مسوولان که بیان نموده بود شرایط مردم در مقایسه با ابتدای انقلاب بهتر است و سطح رفاه مردم بالاتر از آن دوران است، اکنون می بینیم با پیش آمدن هر تعطیلی، مردم برای عزیمت به گردشگاه ها در شمال کشور صف می کشند که اینها نشان از سطح رفاه در کشور است اشاره می کردند. نگاه انتقادی در رابطه با این سوژه این بود که خیلی از کاربران حتی جوان ها و نوجوان های فعال در توییتر به این مساله می پرداختند که بعضی از مسوولان گویا در جریان نیستند که هر فرد تلفن همراه هوشمند و اینترنت در دسترس دارد و با یک جست وجوی ساده می تواند متوجه بهبود یا عدم بهبود شرایط حالا نسبت به گذشته بگردد، بلکه فکر می نمایند همچنان در دوران بدون اینترنت و تلفن همراه به سر می بریم و هرچه که از تریبون ها مطرح می گردد، قابل باور است. این بحث ها در کنار وجود سم و فلزات سنگین در بعضی از محصولات کشاورزی و برگشت خوردن آنها از کشور هایی که این محصولات به آنها صادر شده بوده است، دست به دست هم داده بود که مقایسه ای هم در این حوزه شکل بگیرد.

نوشته پدرام سلطانی، فعال مالی در توییتر خود و در این رابطه مبنی بر اینکه وزارت جهادکشاورزی بالا بودن سموم و فلزات سنگین را در بعضی محصولات کشاورزی پذیرفته و تکلیف نموده که برای صادرات باید گواهی سلامت دریافت گردد، اما برای فروش در بازار داخلی گواهی سلامت صادر نمی گردد، هیچ سازوکاری هم درنظر گرفته نشده است. او در ادامه توییت خود نوشت که گویا همان گواهی فوت کفایت می کند. و باعث شد که کاربران به این موضوع حساس شوند و این پرسش را در ادامه روز از مسوولان کشور و ائمه آدینه بپرسند که چرا در چنین مواردی قبل و بعد از آن را مقایسه نمی نمایند که چرا واکنشی نسبت به وجود مواد شیمیایی در محصولاتی که مردم ایران استفاده می نمایند، نشان نمی دهند و از کنار آن ساده عبور می نمایند و به جایش به فکر چلوکباب و سفر شمال و از این دست موضوعاتی هستند که دغدغه امروز مردم نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2067

به "سوژه های داغ مالی در توئیتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوژه های داغ مالی در توئیتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید