تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد

به گزارش مجله رویای کره ای، یک شرکت دانش بنیان پیروز شده همه دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه پاتولوژی را بومی سازی کند.

تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید رمضانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تجهیزات و دستگاه های مورد احتیاج در آزمایشگاه های پاتولوژی در این شرکت دانش بنیان فراوری می گردد که برای تشخیص بیماری های مختلف از جمله سرطان می توان از آن ها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ادامه بیان نمود: برای نمونه یک بیمار زمانی که به پزشک مراجعه می نماید و علائم یک بیماری خاص در وی مشاهده می گردد، پزشک دستور می دهد که مقداری از بافت بدن بیمار از اندام و محیطی که مشکوک به بیماری است، برداشته گردد.

وی اضافه کرد: این بافت در آزمایشگاه پاتولوژی مورد آنالیز قرار می گیرد تا معین گردد که مثلاً آلوده به سرطان است یا خیر. برای تشخیص این مسئله به دستگاه های مختلفی احتیاج است. یک دستگاه ممکن است وظیفه برش بافت را داشته باشد و یک دستگاه دیگر نیز بافت را آنالیز کند.

این فعال دانش بنیان ضمن ارائه توضیحات بیشتر، ادامه داد: در واقع در یک آزمایشگاه پاتولوژی زنجیره ای از دستگاه های مختلف برای تشخیص وجود دارد که ممکن است شامل 20 یا 30 دستگاه مختلف بگردد. پیش از این تقریباً همه این دستگاه ها از خارج از کشور وارد می شد، اما در حال حاضر ما فناوری ساخت ان تجهیزات را داریم و همه این دستگاه ها را در داخل کشور فراوری می کنیم.

رمضانی با اشاره به تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه گفت: قیمت دستگاه های این شرکت تقریباً یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی است. شاید یک دستگاه آمریکایی ظاهر زیباتری هم داشته باشد، اما ما مدعی هستیم که در بعضی اوقات فناوری دستگاه های ایران ساخت ما حتی از این دستگاه ها نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیان نمود: در حال حاضر در بعضی بیمارستان ها به دلیل عدم وجود یک قطعه کوچک، دستگاه گران قیمت خارجی بلااستفاده مانده است. چون قطعه اش وجود ندارد، در حالی که ما خدمات پس از فروش گسترده، گارانتی 3 ساله و حتی خدمات تعویض دستگاه معیوب را به مشتری ارائه می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1705

به "تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید