تصویب ساماندهی گردشگری جنگل های شمالی و سواحل شمالی و جنوبی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، تصویب ساماندهی گردشگری جنگل های شمالی و سواحل شمالی و جنوبی صورت گرفت.

تصویب ساماندهی گردشگری جنگل های شمالی و سواحل شمالی و جنوبی

در جلسه هیئت وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار گردید، با طرح ساماندهی گردشگری جنگل های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران موافقت شد.

در طرح مذکور، اهداف، سیاست ها و اقدامات طرح ساماندهی گردشگری جنگل های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران مشخص شده است.

به موجب این طرح، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای فرهنگسازی و تعهد به اصول توسعه پایدار گردشگری در منطقه ها ساحلی و جنگلی، برنامه آموزش همگانی را با رویکرد سفر مسئولانه، حداکثر طی 6 ماه تهیه و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می نماید.

بعلاوه به منظور ساماندهی بازدید گردشگران در منطقه ها چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و منطقه ها جنگلی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تعریف میزان و نوع فعالیت های گردشگری، طراحی راستا و خدمات گشت منطبق با ضوابط فنی و حفاظتی اقدام می نماید.

این وزارتخانه بعلاوه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه داده ها و اطلاعات گردشگری سواحل و جنگل ها را در پایگاه اطلاع رسانی آن وزارتخانه ایجاد و بروزرسانی نموده و تمام دستگاه های ذی ربط موظف به همکاری برای اشتراک گذاری اطلاعات هستند.

با توجه به عدم انطباق توضیح خدمات مطالعات پارک های جنگلی، مصوب شورای عالی جنگل ها و مراتع کشور با توضیح خدمات ابلاغی منطقه ها نمونه گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مدت 6 ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به اصلاح و تدوین توضیح خدمات یکپارچه اقدام می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1920

به "تصویب ساماندهی گردشگری جنگل های شمالی و سواحل شمالی و جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب ساماندهی گردشگری جنگل های شمالی و سواحل شمالی و جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید