تقدیر از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران

به گزارش مجله رویای کره ای، کمیته عملی پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک از اقدامات ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران تقدیر کرد.

تقدیر از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی که به تازگی در کنگره دوسالانه ویستا به میزبانی کشور هلند شرکت نموده بود، در این باره گفت: کنگره ویستا هر دو سال یکبار توسط کمیته علمی، پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می گردد و سال جاری به میزبانی کشور هلند و در شهر آمستردام با حضور نزدیک به 400 پزشک و متخصص علوم ورزشی از کمیته های پارالمپیک سراسر جهان برگزار گردید.

وی اضافه کرد: کمیته علمی، پزشکی کمیته بین المللی پارالمپیک از من برای شرکت در این کنگره که بالاترین سطح علمی در ورزش افراد دارای معلولیت را نیز دارد، دعوت کرد تا در مورد اقداماتی که در کشورمان در مورد مطالعه روان شناختی ورزشکاران، تشکیل پرونده و حمایت روان شناختی از آنها اجرا شده، ارائه ای داشته باشم.

واعظ موسوی ادامه داد: با وجود آنکه ورزش از فواید روانی برای ورزشکاران نیز برخودار است، اما چالش هایی را نیز به وجود می آورد که سلامت روانی و بهزیستی آنان را در معرض تهدید قرار می دهد. از این روی ما وظیفه داریم شرایط روان شناختی ورزشکاران را زیر نظر داشته باشیم و در مواقعی که ضروری است، از آنها حمایت های لازم را بعمل آوریم و این از وظایف هر NPC به شمار می رود.

وی توضیح داد: هم اکنون در ایران برای هر ورزشکار پارالمپیکی یک پرونده روان شناختی تشکیل داده ایم و علاوه بر ثبت ویژگی های هر ورزشکار در این پرونده، مواقعی که احتیاج به یاری دارد نیز در آن به ثبت می رسد و حمایت های لازم بعمل می آید. این اقدام موجب ستایش کمیته علمی ، پزشکی IPC به ویژه ریاست آن نهاده شد که دوسال پیش سفری به تهران داشت و از نزدیک از روند پیشرفت اقدامات پارالمپیک ایران در این زمینه آگاه شد.

واعظ موسوی در خاتمه گفت: در ارائه ای که در این کنگره داشتم به تفصیل در مورد روند تشکیل پرونده و اقدامات روان شناختی برای ورزشکاران شرح دادم و این ارائه مورد تقدیر از سوی رئیس کمیته علمی، پزشکی IPC و جمعی از دانشمندان برجسته این حوزه نهاده شد و پیشنهاداتی نیز برای انجام طرح مذکور به صورت فراگیر و بین المللی نیز ارائه کردم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 340

به "تقدیر از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از اقدامات پارالمپیک ایران در تشکیل پرونده روان شناسی ورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید