تهدید جدید برای ازسرگیری فعالیت کارخانه های چینی

به گزارش مجله رویای کره ای، کارخانه های چین که پس از شیوع ویروس کرونا و فلج شدن اقتصاد این کشور در کوشش برای بازگشایی هستند، با تهدید جدید از سوی کنترلهای ضدکرونایی آمریکا روبرو شده اند که ممکن است فرایند تامین مواد مورد احتیاج آنها را مختل کند.

تهدید جدید برای ازسرگیری فعالیت کارخانه های چینی

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، این شوک ممکن است به تلاشهای دولت چین برای راه اندازی مجدد چرخهای اقتصاد ضربه بزند و در شرایطی که کشورهای غربی کسب و کارهای غیرضروری را تعطیل نموده و سفرها را محدوده نموده اند و از مصرف نمایندگان خواسته اند در خانه بمانند، به فشارها روی فعالیت تجاری دنیای بیافزاید.

فراورینمایندگان چینی بیش از 80 درصد گوشیهای اپل، سامسونگ و سایر برندها و نیمی از رایانه های شخصی دنیا را مونتاژ می نمایند و سهم بزرگی در فراوری دستگاههای برقی خانگی و سایر کالاها دارند اما برای فعالیت به تراشه های پردازنده و سایر قطعات ارزشمند آمریکایی احتیاج دارند. آلمان، ژاپن و کره جنوبی هم ریزپردازنده و سایر قطعات تلفن هوشمند را فراوری می نمایند اما پیشرفته ترین فراورینمایندگان تراشه، آمریکاییها هستند.

هنوز معین نیست محدودیتهای ضدکرونایی آمریکا روی تجارت چه تاثیری خواهد داشت. کنترلهایی که تا به امروز اعمال شده، شامل حال مسافران بوده و کالاها را دربرنگرفته است. کارخانه های آمریکایی فعالیت می نمایند اما فدراسیون ملی کسب و کارهای مستقل اعلام نموده که 39 درصد از 300 شرکت مورد آنالیز با اختلال عرضه روبرو شده اند.

دارن تای، تحلیلگر ریسک کشوری در شرکت فیچ سولوشنز در این باره گفت: اختلال پایدار فعالیت در آمریکا به اختلال فعالیت فراوریی در چین منجر خواهد شد.

پکن از محدودیتهای رفت و آمد که خیابانهای شهر را سوت و کور نموده بود و امواج شوک ناشی از آن در اقتصاد دنیای انعکاس یافته بود، کاسته است. فراورینمایندگان در حال بازسازی شبکه های زنجیره تامین هزاران فراهم نماینده قطعات خودرو، ریزتراشه ها و سایر قطعات هستند.

مقامات چین می گویند فولادسازان و سایر صنایع دولتی تقریبا به شرایط عادی برگشته اند. اما شرایط برای شرکتهای کوچک و خصوصی که موتور مالی چین را تشکیل می دهند و پوشاک، اسباب بازی و کالاهای دیگر را فراوری می نمایند حساستر است. بسیاری از آنها با بخشی از ظرفیت خود فعالیت می نمایند و یا به دلیل عدم وجود مواد و نیروی کار تعطیل شده اند.

اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب چین گفت در نظرسنجی که در فاصله 9 تا 14 مارس انجام گرفت، از هر شش شرکت، یکی با کمبود مواد و سایر اقلام روبرو بود.

18 درصد از این کمبود مربوط به آمریکا، اروپا و سایر کشورهای آسیایی است. زنجیره تامین آمریکا دومین اختلال بزرگ را پس از چین داشته است. تنها بیش از نیمی از 237 شرکت مورد آنالیز در این نظرسنجی آمریکایی و سه چهارم فراورینماینده بودند و همگی آنها از مختل شدن تامین مواد به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقتصاددانی که نرخ مورد پیش بینی رشد اقتصاد دنیای در سال 2020 را کاهش داده اند، اختلال فراوری آمریکا و چین را یکی از دلایل خود ذکر نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 794

به "تهدید جدید برای ازسرگیری فعالیت کارخانه های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید جدید برای ازسرگیری فعالیت کارخانه های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید