توانایی محققان در حل مسائل و آسیب های مواد مخدر

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور گفت: فناوری های پیشرفته ای که به مدد شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها به محصول یا خدمت ایران ساخت تبدیل شده است، اکنون می توانند در خدمت پیشگیری، تشخیص، کشف، مبارزه و درمان مواد مخدر به کار برده شوند.

توانایی محققان در حل مسائل و آسیب های مواد مخدر

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق این کار مهم در اختیار قرار دادن بازار بزرگ فناوری های این حوزه به شرکت های دانش بنیان و استارت اپ ها است، اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر زیست بومی تازه و پویا احتیاج دارد که با میدان دادن به شرکت های دانش بنیان رونق می گیرد. اولویت اصلی ما ایجاد همین زیست بوم است تا ایجاد استارت اپ ها توسط جوانان خلاق و فعال، نه تنها از آسیب های این معضل خانمان سوز جامعه می کاهند بلکه بازار بزرگ دانش بنیان، رویاروی با بازار قاچاق قرار می دهند.

معاون علمی و فناوری گفت: آمادگی داریم از توسعه این زیرساخت با همکاری کمیته مشترکی که بتواند فناوری های موجود را به ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کند حمایت کنیم، چراکه باور داریم صیانت از خون شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و کاهش هزینه های گزاف از جمله از دست دادن سرمایه های انسانی، تنها با توسعه روش های فناورانه و نوآورانه ممکن می گردد.

به گفته ستاری، پیشگیری و درمان آسیب های ناشی از اعتیاد، به یاری شرکت های دانش بنیانی که در حوزه زیست فناوری فعال هستند و کاهش می یابد؛ زیست بوم این حوزه که در منطقه منحصر به فرد است، برای فراوری ایران ساخت پیشرفته ترین فرآورده های دارویی آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 656

به "توانایی محققان در حل مسائل و آسیب های مواد مخدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی محققان در حل مسائل و آسیب های مواد مخدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید