خبرنگاران احیای کارخانه خانه سازی مشهد ظرفیتی عظیم برای خراسان رضوی ایجاد می نماید

به گزارش مجله رویای کره ای، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: یک کارخانه خانه سازی تعطیل در حوالی مشهد وجود دارد که احیای آن می تواند ظرفیت بزرگی برای استان در تسریع اجرای طرحهای ساختمانی، توسعه اقتصاد عمرانی و اشتغالزایی به وجود آورد.

خبرنگاران احیای کارخانه خانه سازی مشهد ظرفیتی عظیم برای خراسان رضوی ایجاد می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سید کمال الدین میرجعفریان سه شنبه شب در نشست شورای فنی استانداری افزود: کارخانه خانه سازی مشهد از واحدهای منحصر به فرد در ایران است که می تواند هزینه های ساخت و ساز را کاهش و سرعت و کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهد.

وی افزود: هم اینک شمار زیادی از طرحهای ساختمانی در مشهد و روستاهای اطراف آن در حال انجامست که استفاده از قطعات پیش ساخته کارخانه خانه سازی می تواند سرعت اجرای طرح را تا 10 برابر افزایش دهد و تاثیر زیادی در متحول ساختن اقتصاد و اشتغال دارد.

وی گفت: فعال شدن کارخانه خانه سازی مشهد، این شهر را به یک فراوری کننده قطعات بتنی پیش ساخته برای کل کشور تبدیل می نماید و با استفاده از آن می توان قطعات متنوع ساختمانی برای مبلمان شهری، تجهیزات ایمنی راهها از جمله نیوجرسی و باکسهای بتنی قطعات پل سازی را فراوری کرد و در محورهای ارتباطی مورد استفاده قرار داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: وجود کارخانه خانه سازی در مشهد فرصتی برای مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری و اداره راهداری است و راه اندازی این کارخانه توسط سازمان ملی مسکن می تواند بیش از صدها نفر را مشغول به کار کند و با ارایه قطعات پیش ساخته به اجرای طرحهای عمرانی در استان سرعت دهد.

به گزارش خبرنگاران،کارخانه خانه سازی مشهد متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که 82 هکتار وسعت دارد و مدتی است که فراوری در آن متوقف شده است.

لزوم پیشگیری از خطرات ناشی از تندبادها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش خسارت تندبادها گفت: همیشه شاهد تندبادهایی در فصول مختلف سال هستیم که باید برای پیشگیری از خسارتهای اقتصادی و جانی آنها در شهرها بر ابنیه و ساختمانها، نظارتهای لازم از سوی دستگاههای اجرایی مختلف انجام گیرد.

میرجعفریان افزود: طبق ضوابط ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور، وظایف، مسوولیتها و رسیدگی به تخلفات عوامل نظام فنی و اجرایی (پیمانکار، کارفرما و مشاور) تعریف و شناخته شده است.

وی افزود: در پروژه های ساختمانی در حال انجام هریک از مسوولان می بایست به دقت اقدامات و کنترلهای لازم و به موقع را به عمل آورند تا از بروز حوادث احتاقتصادی جلوگیری شود و در پروژه های در حال بهره برداری نیز طبق مبحث 22 مقررات ملی ساختمان مسوول نگهداری و بازرسی ساختمان باید به وظایف خود عمل کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در هنگام وزش تندباد در حین بهره برداری از ساختمان برای جلوگیری از سقوط عناصری از جمله گلدان و مخازن آب و سایر وسایل و تاسیسات باید مهاربندی لازم وکافی اجرا شود.

میرجعفریان افزود: این که در مباحث فنی با اعمال جرایم، موضوع را انتها دهند مشکل زیادی را حل نمی نماید و این گونه مسائل باید جمع بندی و طی مکاتبه با دستگاه قضایی برای حل آن پیگیری لازم انجام گیرد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان موظف است در هفته جاری بازدیدی از سطح شهر داشته باشد و همه سازه هایی که ساختار مناسبی ندارند را شناسایی و به مسوولین مربوطه توصیه و تذکرات لازم داده شود تا شاهد بروز حوادث در هنگام بروز تندبادها در سطح شهر مشهد نباشیم.

سهم بالای نصب حفاظهای اشتباه در سوانح جاده ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در مورد آنالیز مسائل اجرای حفاظ های ایمنی راه ها و ارایه راهکارهای اجرایی در این نشست گفت: صدها نفر از هموطنان جان خود را در جاده های ایران از دست داده اند که آمارها از تاثیر 42 درصدی واژگونی خودروها در سوانح منجر به مرگ حکایت دارد.

میرجعفریان افزود: آنچه از تحلیلهای تصادف جاده ای تعیین است علاوه بر سهم زیاد خطای انسانی و نواقص فنی خودروها، وجود نواقص ایمنی جاده ها از جمله اختلاف ارتفاع بین سطح جاده و بستر اطراف جاده یا اصطلاحا وجود شیب نامناسب شیروانی در جاده های کشور و نامناسب بودن شرایط فنی ایمنی گاردریلها از جمله مهمترین دلیل وقوع این تعداد حوادث است.

وی افزود: تحلیلهای به عمل آمده از آمار تصادفات نشان می دهد که 1.7 درصد از تعداد کل تصادفات مربوط به گاردریل است که منجر به بروز 35 هزار صدمه و بیش از هزار مرگ و میر شده است.

وی افزود: عدم شناخت کافی از کارایی و کاربرد انواع خاص حفاظها سبب شده تا با به کارگیری یک حفاظ نامناسب در بعضی موارد حتی شدت جراحات وارده بر موتورسواران یا خودروسواران به شدت افزایش یابد لذا شناخت نوع و کاربرد و میزان مقاومت حفاظ در حین انتخاب آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در استفاده از حفاظهای ایمنی جاده، سازه حفاظ و نحوه نصب آن بسیار اهمیت دارد و استفاده از سازه باید متناسب با شرایط اقلیمی و بومی منطقه باشد.

میرجعفریان افزود: میزان دخالت گاردریل ها یا حفاظها در بروز تصادفات برون شهری بالاست لذا شکل مهندسی و نحوه نصب حفاظ اهمیت به سزایی دارد و باید زاویه دقیق ابتدا و انتهای گاردیل با جاده رعایت و انتهای آن در زمین فرو رود همچنین حفاظهای ایمنی در داخل شهر نیز باید بر مبنای رفتار ترافیکی شهر و استفاده کنندگان از معابر طراحی و نصب شود.

وی افزود: علایم هدایت و رانندگی در جاده ها می بایست براساس استانداردها نصب شود و از کم یا زیاد نصب کردن آنها اجتناب شود بنابراین احتیاج است ممیزی علائم در مسیرها توسط دستگاههای اجرائی مربوطه انجام گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نصب حفاظ در اطراف کل جاده نیز لازم نیست، باید جانمایی و نصب حفاظ ها براساس استاندارد بوده و سوانح رانندگی را به حداقل برساند و در صورتی که حفاظ ها از جنس نرمی ساخته و ارتجاعی شود، شدت ضربه را می گیرد.

میرجعفریان افزود: کمیته نظارت و ارزیابی طرحهای عمرانی از هفته آینده نظارت جدی بر کیفیت و کمیت طرحها در شهرستانها را شروع خواهد نمود و نتایج را ضمن اعلام به دستگاههای متولی در جلسه آینده شورای فنی گزارش خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1591

به "خبرنگاران احیای کارخانه خانه سازی مشهد ظرفیتی عظیم برای خراسان رضوی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احیای کارخانه خانه سازی مشهد ظرفیتی عظیم برای خراسان رضوی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید