خبرنگاران عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد آغاز شد

به گزارش مجله رویای کره ای، بندرعباس- خبرنگاران- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: عملیات اجرایی طرح فیبر نوری بشاگرد و حاجی آباد به طول 290 کیلومتر از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دستور استاندار آغاز شد.

خبرنگاران عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد آغاز شد

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، نازنین شیبانی تذرجی روز چهارشنبه در هفتمین نشست توسعه زیرساخت های الکترونیکی شهرستان بشاگرد افزود: اجرای این طرح در بشاگرد با توجه به بیماری کرونا آغاز شده و امید می رود با بهره برداری ازآن تاپایان سال مردم روستاها و نقاط محروم استان ازپوشش بهتر تلفن و اینترنت همراه برخوردار شوند.

وی ، هدف از اجرای این طرح را ایجاد زیرساخت های ارتباطی، خدمات پهن باند در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته جهت دسترسی به پهنای باند بیشتر برای اپراتورها و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات دانست و یاد آور شد: این طرح به توسعه مناطق روستایی هرمزگان کمک می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان اظهارداشت: با بهره برداری از طرح فیبر نوری شاهد از بین رفتن نقاط کور ارتباطی در بشاگرد خواهیم بود البته به صورت هفتگی 4 تا 5 سایت جدید در استان به نسل های جدید ارتباطی (3G و 4G) با اولویت ویژه مناطق کمتر برخوردار استان و مناطق روستایی متصل می شوند.

شیبانی شرح داد: 70 کیلومتر فیبر نوری و 140 کیلومتر کابل فیبر نوری با پیگیری استاندار و مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه بشاگرد به این شهرستان اختصاص یافته که تا به امروز 34 سایت ایرانسل بهره مند از طرح فیبر نوری و 17 سایت همراه اول بهره مند از طرح فیبر نوری به این شبکه متصل شده است .

وی یاد آور شد: همچنین 9 ریپیتر در نقاط بدون پوشش و دارای مشکل آنتن در بشاگرد و در مجموع 52 سایت بهره مند از طرح تکرار کننده های رادیویی در استان هرمزگان در نقاط کور و بدون سیگنال تلفن همراه، از جمله کوه ها و نقاط سخت گذر راه اندازی می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1334

به "خبرنگاران عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری بشاگرد آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید