خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی بارش های اخیر در گیلان

به گزارش مجله رویای کره ای، استاندار گیلان از خسارت 200 میلیارد و 534 میلیون تومانی ناشی از بارش های شدید باران به 14 شهرستان استان خبرداد.

خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی بارش های اخیر در گیلان

به گزارش خبرنگاران، ارسلان زارع صبح امروز در بازدید از پل خسارت دیده ناشی از بارش های شدید اخیر بخش رانکوه املش با اشاره به اینکه براساس گزارش هواشناسی گیلان، بارندگی اخیر در استان از لحاظ میزان بارش در 50 سال گذشته کم سابقه بوده است، اظهار کرد: میزان بارش های اخیر در رده چهارمین روز پربارش استان در نیم قرن گذشته قرار می گیرد که در مدت 15 ساعت، 250 میلی لیتر باران در املش باریده است.

استاندار گیلان اضافه نمود: این میزان بارش در شهرستان املش در حالی است که سالانه در بیش از 10 استان کشور کمتر از 250 میلی متر باران می بارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بر اثر بارش های شدید روز شنبه و یکشنبه هفته جاری، در مجموع 200 میلیارد و 534 میلیون تومان به 14 شهرستان استان خسارت وارد شده است، گفت: این خسارات در بخش های تأسیسات زیربنایی، ساختمان های مسکونی، تجاری و بخش کشاورزی بوده است.

وی به پیگیری های اجرا شده پیرامون جبران خسارت ها اشاره و گفت: در این خصوص مذاکراتی با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرا شده و تخصیص ها اجرا شده و گزارش سیل جهت بررسی و اقدامات بعدی به وزیر کشور نیز ارائه شده است.

زارع به تاکید خود در جلسات مختلف به مسئولان دستگاه های اجرایی مبنی بر آمادگی کامل در مواجهه با بحران ها و اقدامات پیشگیرانه اشاره و شرح داد: از آنجایی که برخی از تاسیسات زیربنایی دارای قدمت بالایی هستند و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، ضرورت دارد که اقدامات پیشگیرانه با جدیت صورت گیرد.

استاندار گیلان گفت: در خصوص علت تخریب پل رانکوه املش نیز به رغم قدمت بالای آن بررسی کارشناسانه باید صورت گیرد تا چناچه سهل انگاری اجرا شده باشد، تعیین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 499

به "خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی بارش های اخیر در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت بیش از 200 میلیارد تومانی بارش های اخیر در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید