خودرو های جالبی که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: صنعت خودروسازی با بیش از یک قرن سابقه درخشان هزار و یک خودروی رنگ و وارنگ را عرضه نموده است که بیشتر آن ها را می شناسیم اما دامنه خودروها به همین تعداد ختم نمی گردد و خودروهای غریب و بی نام و نشانی نیز وجود دارد که حرف های زیادی برای گفتن داشته اند اما شانس و اقبال با آن ها همراه نبوده و به معروفیت جهانی نرسیده اند.

خودرو های جالبی که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است

این خودروها در برخی موارد ویژگی های قابل توجهی داشته اند و نمی توان از کنار آن ها به همین راحتی گذشت. با این حساب در ادامه قصد داریم به لیست خودروهای جالبی اشاره کنیم که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است.

رنو آلپاین A110

نسخه اصلی خودروی آلپاین A110 برای اولین بار در سال 1962 معرفی گردید و پیروزیت های مختلفی را در مسابقات اتوموبیل رانی از آن خود کرد. متأسفانه عمر برند آلپاین به جهان نبود و این برند دچار مسائل مختلف شد تا در سال 1973 شاهد خرید آلپاین به وسیله رنو بودیم.

در این بین آلپاین A110 توانست به حیات خود در زیر سایه رنو ادامه دهد و تحت عنوان رنو آلپاین A110 شاهد فراوری این خودرو هستیم. آلپاین A110 راهی بازارهای کشورهای مختلفی نشده است و به همین علت هم احتمالاً حتی نام این خودرو به گوش شما نخورده، اما جالب است بدانید با خودرویی طرف هستیم که به لحاظ فنی شانه به شانه پورشه کیمن حرکت می نماید.

رنو آلپاین A110 پیشرانه ای 1.8 لیتری با چهار سیلندر دارد که این موتور 252 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد و در عرض 4.5 ثانیه به شتابی معادل یک صد کلیومتر دست پیدا می نماید.

دانکورت D8 GTO - RS

این خودرو برای اولین بار در سال 2013 فراوری شد و پیشرانه ساخت دست آئودی را در قلب خود جای داده است. این موتور اندازه 375 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهد و در عرض سه سال نسخه های مختلفی از آن ساخته شد.

این خودرو دارای سیستم تعلیق جدیدی است که به لطف این سیستم، بدنه آن پهن تر طراحی شده است و در نتیجه ثبات بیشتری در جاده دارد. ترمزهای این خودرو نیز شاهد نوآوری های جدیدی است تا سرعت بسیار زیاد دانکورت D8 GTO - RS را به راحتی مهار کند. جالب است بدانید این خودرو در عرض 2.61 ثانیه به سرعت یک صد کیلومتر در ثانیه دست پیدا می نماید و در حال حاضر با قیمت گزاف 151،173 یورو به فروش می رسد.

ریماک سی تو

شرکت خودروسازی ریماک، مجموعه ای کوچک در کرواسی است که خودروهای بسیار سریع و تندرو می سازد و همان گونه که از نام این خودرو پیداست با دومین نسخه از خودروی ریماک سی طرف هستیم که پیشرانه ای قوی تر نسبت به نسخه اولیه دارد.

در این خودرو چهار پیشرانه الکتریکی تعبیه شده است که این موتورها قدرت شگفت انگیز 1914 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می دهند. به گفته شرکت ریماک، این خودرو در عرض 11.8 ثانیه به سرعتی حدود 300 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد.

این خودروی سریع السیر حدود 411 کیلومتر سرعت دارد و نیروی هر کدام از چهار موتور این آن به یکی از چرخ ها منتقل می گردد.

مازانتی اوانترا 771

به جرأت می توان گفت حتی طرفداران حرفه ای خودرو نیز مازانتی اوانترا 771 را نمی شناسند. این خودرو نمونه قدرتمند تر نسخه استاندارد اوانترا است که تنها 5 دستگاه از آن فراوری شده است. مازانتی اوانترا 771 به پیشرانه 7.0 لیتری از نوع V8 مجهز است و 771 اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

مازانتی اوانترا 771 در عرض تنها 3 ثانیه به شتابی معادل یک صد کیلومتر دست پیدا می نماید و بیشترین سرعت این خودروی سریع و چابک چیزی حدود 320 کیلومتر در ساعت است.

آلارد جی 2

این خودرو به وسیله خودروسازان بزرگی مانند کارول شلبی و زورا آرکوس دانتف ساخته شده است. این دو چهره بزرگ صنعت خودروسازی در سال 1950 برند انگلیسی آلارد را در اختیار داشتند.

آلارد جی 2 در سال های 1950 و 1951 فراوری شد و یک پیشرانه 3.6 لیتری با ظرفیت 4.4 لیتر را در این خودرو شاهد بودیم. این خودرو انحصارا برای فروش در بازار آمریکا ساخته شد و همین امر نیز باعث شد تا آینده ای روشن را از دست بدهد.

علت این امر نیز کاملاً تعیین بود چرا که مشتری های خودروهای آمریکا در آن موقع علاقه زیادی به خودروهای قدرتمند داشتند، از طرف دیگر تعادل خوبی میان وزن و محور باریک چرخ های این خودرو وجود نداشت. به رغم این موارد باز هم آلارد جی 2 توانست در سال 1950 در مسابقه لمنز مقام سوم را از آن خود کند، هشت سال بعد نیز با تعطیل شدن برند آلارد طرفداران آلارد جی 2 برای همواره با این خودرو خداحافظی کردند.

شلبی کبرا دیتونا

این خودرو با هدف تحت شعاع قرار دادن فراری ساخته شد و انصافاً هم در رسیدن به این هدف پیروز بود. شلبی کبرا دیتونا در سال 1965 توانست به راحتی مقام اول مسابقات جهانی FIA را از آن خود کند. اما متأسفانه بخت با کبرا دیتونا یار نبود و پس از اینکه چهار سال متوالی در مسابقات لمنز شاهد فزونی شلبی کبرا دیتونا بر فراری بودیم با معرفی شلبی GT40، ستاره شلبی کبرا دیتونا کم فروغ شد.

تنها 6 دستگاه از این خودرو فراوری شده است و همچنان در میان کلکسیون دارها طرفداران زیادی دارد و تا قیمت 4 میلیون دلار معامله می گردد.

جگوار XJ220

در این قسمت به خودرویی رسیدیم که ویژگی های جالبی دارد اما همین ویژگی ها کار دستش داد و نامش به افسانه ها پیوست.

زمانی که برای اولین بار نسخه مفهومی جگوار XJ220 معرفی گردید در این خودرو شاهد حضور یک پیشرانه قدرتمند 6.2 لیتری از نوع V12 بودیم. این پیشرانه 500 اسب بخار نیرو را به چهار چرخ خودرو منتقل می کرد. در نتیجه جگوار XJ220 توانست نظر کارشناسان صنعت خودروسازی را به خود جلب کند و چیزی حدود 1500 درخواست خرید برای این خودرو ثبت شد.

اما جگوار XJ220 در زمان عرضه نهایی با پیشرانه V6 راهی بازار شد و قیمت این خودرو نیز نسبت افزایش چشمگیری داشت. این موارد باعث شد تا جگوار XJ220 به سرعت از چشم خریداران بیافتد و به رغم ویژگی های چشم گیری که داشت، کنار گذاشته گردد.

سیزتا مورودر V16T

شرکت خودروسازی سیزتا تنها چهار سال در صنعت خودروسازی فعال بود و سیزتا مورودر V161T یکی از برترین خودروهای این برند شناخته می گردد. این خودرو به وسیله طراح افسانه ای خودروهای لامبورگینی، مارچلو گاندینی طراحی شده بود و به همین علت شباهت هایی به لامبورگینی دیابلو داشت.

در کنار ظاهر مجذوب کننده و استثنایی در سیزتا مورودر V16T با خودرویی طرف بودیم که یک پیشرانه قدرتمند V16 را در خود جای داده بود، این پیشرانه اندازه 550 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می داد. تمامی این موارد باعث شده بود تا این خودرو حرف های زیادی در مقابل خودروهای تراز اول لامبورگینی داشته باشد اما قیمت سیزتا مورودر V16T نسبت به خودروهای همرده بسیار گران تر بود. از طرف دیگر نام و رسم لامبورگینی نیز باعث شد تا این خودرو در زیر سایه لامبورگینی قرار بگیرد و به رغم امکانات خوبی که داشت با توقف فراوری روبرو گردد.

در این قسمت به خاتمه لیست خودروهای جالبی رسیدیم که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم خودروهایی را می شناسید که خط و خبر زیادی از آن ها به گوش نمی خورد، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را نام و تعیینات این خودروها باخبر سازید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مهر 1403 بروزرسانی: 15 مهر 1403 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2348

به "خودرو های جالبی که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های جالبی که حتی نام شان هم به گوش شما نخورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید