داوران بخش بین الملل و سیفژ دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران معرفی شدند

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - شش هنرمند از ایران و دنیا داوری بخش بین الملل و سیفژ دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران را به صورت مجازی بر عهده دارند.

داوران بخش بین الملل و سیفژ دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، چهار هنرمند انیمیشن دنیا در کنار یک هنرمند ایرانی داوری بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران را بر عهده دارند. بعلاوه بخش سیفژ را یک داور ایرانی و یکی از داوران بخش بین الملل از آلمان قضاوت می نمایند.

ژُرژ شوئیزگبِل، کوجی یامامورا، مارکو بلّانو، بولنت کوچوک اردوغان و نازنین سبحان سربندی داوری بخش بین الملل و در بخش سیفژ بولنت کوچوک اردوغان و کاوه کنعانی داوری دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران را برعهده دارند.

ژرژ شوئیزگبِل سوییسی مجموعه آثار انیمیشن چشمگیری در کارنامه خود دارد. فیلم اول او پرواز ایکاروس (1974) سرشروع فعالیتی است که هم اکنون بیست فیلم را شامل می گردد و جوایز متعددی را در جشنواره های معتبر بین المللی برایش به ارمغان آورده است. فیلم راندن تا مغاکِ (1992) او را یکی از برترین آثار تاریخ انیمیشن دنیا می دانند. او در سال 2020 جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره انیمافست زاگرب را از آن خود نموده است.

کوجی یامامورا عضو آموزشگاه اسکار و استاد دانشگاه هنر توکیو است. فیلم انیمیشن کوهِ سر (2002) او نامزد دریافت جایزه اسکار و برنده شش جایزه بزرگ بین المللی و منتخب صد فیلم برتر قرن بیستم سینمای دنیا شده، بعلاوه انیمیشن پزشک دهکده (2007) وی نیز شش جایزه بزرگ و بیش از 140 جایزه از جشنواره های بین المللی کسب نموده است. یامورا در نظرسنجی سال 2021، به عنوان دومین کارگردان برتر انیمیشن در لیست 25 کارگردان فیلم های کوتاه انیمیشن دنیا در 25 سال گذشته است.

مارکو بلّانو، با مدرک دکترا استادیار رشته تاریخ انیمیشن و بعلاوه رسانه های دیجیتال و تعاملی دانشگاه پادووا (ایتالیا) است. وی نویسنده مقالات، فصولی از کتاب ها و تک نگاری های متعددی درباره انیمیشن و موسیقی فیلم است (واتسلاو ترویان، آهنگسازی در فیلم های انیمیشن چک، انتشارات CRC، 2019؛ نه چندان شاد، موزیک انیمیشن برونو بوتستو، انتشارات بلومزبری، 2021). بعلاوه در 2014، جایزه نورمن مک لارِن-اوِلین لَمبرت برای برترین مقاله پژوهشی را از انجمن مطالعات انیمیشن را نیز کسب نموده است.

بولنت کوچوک اردوغان متولد برانشوایگ آلمان و فارغ التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه استانبول است. دکترای مطالعات سینما دارد و مقالات متعدد و کتابی درباره تدوین در سینما منتشر نموده است. او از موسسین و اولین مدیر انجمن مدارس سینمایی جنوب شرق اروپا و از اعضای آموزشگاه فیلم اروپا بوده است. کوچوک اردوغان، مدیر گروه سینما و تلویزیون و استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه حسن کالیونجوی غازیان تپه ترکیه است. لازم به ذکر است وی در دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران داوری دو بخش بین الملل و سیفژ بر عهده دارد.

نازنین سبحان سربندی فارغ التحصیل هنرهای تجسمی از دانشگاه تهران است و همکاری با کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان را از سال 1352 شروع نموده، ساخت انیمیشن به عنوان کارگردان، نویسنده، طراح، انیماتور و نقاش زمینه و ساخت انیمیشن تبلیغاتی از جمله کارهایی است که وی انجام داده است. بعلاوه از آثار سبحان سرندی می توان به انیمیشن های رد پا، قالی، اتحاد، نشانی، صفر، ماه مهربان، سایه ای که نور شد و باد دوچرخه سوار اشاره نمود.

کاوه کنعانی نیز دانش آموخته کارگردانی انیمیشن از دانشگاه صدا و سیما و عضو انجمن بین المللی فیلمسازان کودک و نوجوان و تهیه نماینده و کارگردان انیمیشن است و از سال 1376 فعالیت هنری و حرفه ای خود را شروع نموده است. او در زمینه انیمیشن، تصویرسازی کتاب کودک، گرافیک و موشن گرافیک فعالیت پرسابقه ای دارد. او در مقام کارگردان درجشنواره های داخلی و خارجی متعددی حضور یافته و پیروز به دریافت جوایز بسیار شده است.

بر اساس این خبر، داوری بخش بین الملل و سیفژ این دوره از جشنواره پویانمایی به صورت آنلاین انجام می گردد و داوران 221 اثر (36 اثر ایرانی راه یافته به مسابقه بین الملل و 175 اثر خارجی راه یافته به مسابقه بین الملل) را از 46 کشور دنیا داوری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، از 36 اثر ایرانی راه یافته به مرحله پایانی بخش مسابقه بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران 15 فیلم کوتاه، 3 اثر کودک و نوجوان، 3 اثر تجربی، 4 اثر تلویزیونی،4 اثر تبلیغاتی، 1 فیلم بلند و 6 اثر دانشجویی ایرانی راه یافته به مسابقه دانشجویی بین الملل، داوری می شوند.

بعلاوه از 175 اثر خارجی راه یافته به بخش مسابقه بین الملل این دوره از جشنواره پویانمایی 83 فیلم کوتاه، 26 اثر کودک و نوجوان، 6 اثر تجربی، 5 اثر تلویزیونی، 5 اثر تبلیغاتی، 48 اثر دانشجویی و 2 اثر بلند، داوری خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند 1400 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2042

به "داوران بخش بین الملل و سیفژ دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوران بخش بین الملل و سیفژ دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید