در سفر به آروبا کجا بریم؟

به گزارش مجله رویای کره ای، آروبا (Aruba) بخشی از جزایر ای بی سی (ABC Islands) به شمار می رود. این جزایر شامل آروبا، بونیر (Bonaire) و کوراسائو (Curacao) است که در جنوب کمربند طوفان قرار گرفته اند. کمربند طوفان نیز منطقه ای از اقیانس اطلس است که احتمال طوفان های مخرب در آن بسیار زیاد است. کشور آروبا بخشی از پادشاهی هلند به شمار می رود که در کارائیب قرار گرفته است و همین نیز باعث شده تا کسانی که دوست دارند تعطیلات خودشان در فصل تابستان و پاییز را در کارائیب بگذارند، به آروبا سفر نمایند. در ادامه همراه با ما باشید.

در سفر به آروبا کجا بریم؟

10. جزیره د پالم

De Palm Island Aruba

جزیره د پالم (De Palm Island) جزیره ای خصوصی به شمار می رود که در آنجا می توان به انجام انواع ماجراجویی های مختلف و مهیج پرداخت. برای ورود به این جزیره باید هزینه ای پرداخت و با همان هزینه نیز می توان از تفریحاتی همانند زیپ لاین، قایق سواری با قایق موز و آموزش پایکوبی سالسا لذت برد. علاوه بر این، می توانید از غذاهای سرو شده در اینجا نیز بیشترین بهره را ببرید. در آب های شفاف این جزیره مرجانی نیز می توان انواع ماهی های رنگارنگ و گرمسیری را مشاهده کرد.

9. کارخانه طلای بوشیریبانا

Bushiribana Gold Mill

زمانی که کاوشگران برای اولین بار پا در دنیای تازه گذاشتند، در پی ثروت و به خصوص طلا بودند. در آروبا در سال 1824 میلادی پسر بچه ای 12 ساله و چوپان به هنگام چرای گله اش طلایی را کشف کرد و همین نیز آغازی بر اکتشاف طلا در اینجا بود. پس از آن نیز حق استخراج طلای آروبا به یک کمپانی هلندی واگذار شد. امروزه نیز می توان خرابه های سنگی کارخانه طلای بوشیریبانا (Bushiribana Gold Mill) را در آنجا مشاهده کرد که به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده است.

8. کلیسای آلتو ویستا

Alto Vista Chapel

کلیسای آلتو ویستا (Alto Vista Chapel) در بالای تپه ای در نزدیکی شهر نورد (Noord) واقع شده است و اولین کلیسای کاتولیک در آروبا به شمار می رود که بازدید از آن می تواند جالب توجه باشد. این کلیسای کوچک به رنگ زرد و سقفی قرمز رنگ ساخته شده و در تضاد زیبایی با آب های آبی رنگ دریای پشت سر خودش واقع شده است. سازه فعلی این کلیسا متعلق به سال 1952 میلادی است و سازه قبلی در سال 1750 میلادی ساخته شده است.

7. حفاظتگاه الاغ ها

Donkey Sanctuary Aruba

با اینکه الاغ ها بومی جزیره آروبا نیستند اما نقش بسیار مهمی در تاریخ این کشور داشته اند. برای سال های بسیار زیادی، مردم از الاغ ها برای حمل و نقل استفاده می کردند و نقش کلیدی در رشد آروبا داشته اند. ورود خودروها نیز باعث کنار رفتن الاغ ها و رها شدن آن ها شده بود. متاسفانه بیماری و تصادف ها بسیاری از آن ها را از بین برد اما در دهه هفتاد میلادی که تنها 20 الاغ به جای مانده بودند، پناهگاهی برای آن ها تحت عنوان حفاظتگاه الاغ های آروبا (Donkey Sanctuary Aruba) ساخته شد که بازدید از آن رایگان است.

6. فانوس دریایی کالیفرنیا

California Lighthouse

فانوس دریایی کالیفرنیا (California Lighthouse) در سال های بین 1914 تا 1916 میلادی ساخته شده و یکی از جاذبه های شناخته شده و مشهور آروبا به شمار می رود. نام این فانوس دریایی از کشتی اس اس کالیفرنیا گرفته شده که در سال 1910 میلادی غرق شده بود. امروزه این فانوس دریایی تازه بازسازی شده را می توانید در هودیشیبانا (Hudishibana) در نزدیکی ساحل آراشی (Arashi Beach) پیدا کنید. این فانوس دریایی حدود 100 فوت ارتفاع دارد و از بالای آن می توان شاهد مناظری تماشای از آروبا بود.

5. کشتی آنتیلا

Antilla Wreck

کشتی اس اس آنتیلا دومین کشتی بزرگ غرق شده در کارائیب به شمار می رود که بازدید از آن و تماشای عظمت آن می تواند بسیار مجذوب نماینده باشد. به هنگام آغاز حمله آلمان به هلند، این کشتی در بندر مالموک آروبا حضور داشته و در آن موقع نیز دولت هلند دستور به توقف تمام کشتی های آلمانی را داده بود. این دستور سبب شد تا در سال 1940 میلادی و کمتر از یک سال پس از آغاز اولین سفر کشتی آنتیلا، خدمه آلمانی این کشتی برای جلوگیری از افتادن کشتی به دست دشمن، آن را به آتش بکشند.

4. ساحل بیبی

Baby Beach

ساحل بیبی (Baby Beach) یکی از برترین و شناخته شده ترین سواحل آروبا به شمار می رود که بسیار زیبا است و تالاب مصنوعی و کم عمق آن نیز آب های آرامی دارد که برای شنای بچه ها بسیار مناسب هستند. این ساحل در بین موج سواران و کایت سرفینگ ها نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد. ساحل بیبی در انتهای جنوب شرقی جزیره و به دور از منطقه ها شلوغ و تفرجگاه ها است و با وجود اینکه آب های آن در داخل تالاب آرام است اما خارج از آن، اوضاع فرق دارد و جریانی قوی را می توان احساس کرد. پس حتما به هنگام شنا و بعلاوه غواصی در زیر آب، حواس خود را جمع کنید.

3. پارک ملی ارکوک

Arikok National Park

اگر به طبیعت و گشت گذار علاقه مند هستید، پس حتما از پارک ملی ارکوک (Arikok National Park) تماشا کنید که حدود بیست درصد جزیره آروبا را در بر می گیرد. مارمولک دم شلاقی، مار چشم گربه ای، طوطی آروبایی و جغد نقار از جمله حیواناتی هستند که ممکن است در اینجا مشاهده کنید. در داخل پارک نیز می توان سه ساحل بسیار زیبا به نام دوس پلایا (Dos Playa)، بوکا پرینس (Boca Prins) و دیاماری (Daimari Beach) را مشاهده کرد. یکی از برجسته ترین جاذبه های این پارک ملی نیز استخری طبیعی و بسیار زیبا به نام کونچی است.

2. شهر اورنجستاد

Oranjestad

شهر اورنجستاد (Oranjestad) مرکز و بزرگترین شهر آروبا است که بندر بسیار محبوبی برای کشتی های تفریحی نیز محسوب می شود. به همین علت نیز مسافران و گردشگران بسیار زیادی در داخل خیابان های این شهر قدم می زنند و از فروشگاه ها و رستوران های مختلف تماشا می نمایند. قدیمی ترین ساختمان ارونجستاد، قلعه زوتمن (Fort Zoutman) است که قدمت آن به سال 1798 میلادی باز می شود و امروزه نیز فستیوال پایکوبی و موسیقی ای به نام بون بینی (Bon Bini Festival) در آن برگزار می شود.

1. ساحل پالم

Palm Beach

بسیاری از تفرجگاه های برجسته و لوکس آروبا را می توان در ساحل پالم (Palm Beach) پیدا کرد. در اینجا، علاوه بر این تفرجگاه های مختلف، رستوران ها، بارها و فروشگاه های متعددی نیز به چشم می خورند. علاوه بر پیاده روی در کنار ساحل پالم، می توان در داخل آب های همواره آرام آن به شنا کردن پرداخت. شب گردی در ساحل پالم از جمله کارهایی است که حتما باید در سفر خود به آروبا تجربه کنید.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2161

به "در سفر به آروبا کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به آروبا کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید