دلیل عدم استقبال از مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، شانس بالای ایران برای صعود به مسابقات جهانی

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس انجمن فوتبال هفت نفره آخرین شرایط برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در جزیره کیش را تشریح کرد.

دلیل عدم استقبال از مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، شانس بالای ایران برای صعود به مسابقات جهانی

مصطفی الهی رئیس انجمن فوتبال هفت نفره در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره میزبانی کشورمان از مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در جزیره کیش گفت: در این تورنمنت سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی دنیا 2019 توزیع می گردد و تیم نخست جواز حضور در این رویداد را کسب می نماید. 5 تیم از آسیا و اقیانوسیه در این مسابقات شرکت می نمایند که ایران به عنوان نایب قهرمان پارالمپیک 2016 ریو حضور دارد. در بین سایر تیم ها نیز استرالیا حریف اصلی تیم کشورمان محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: فوتبال هفت نفره از بین رشته های حاضر در پارالمپیک 2020 خارج شده و به همین دلیل هم مسابقات قهرمانی دنیا از سر گرفته شد. پس از این اتفاق رقابت های قهرمانی آسیا دوباره برگزار گردید تا سهمیه مسابقات دنیای در آن توزیع گردد. با این حال فوتبال هفت نفره به احتمال فراوان باز هم در پارالمپیک 2024 حضور خواهد داشت.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره درباره استقبال کم تیم ها از مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه گفت: هر کشوری که بخواهد در این رقابت ها حضور داشته باشد، طبق تصمیم فدراسیون دنیای باید 10 هزار دلار به عنوان ورودی بپردازد که شاید همین مسئله یکی از دلایل عدم استقبال بوده باشد. اگرچه تعداد تیم ها کم است، اما همین تعداد هم قابل قبول است.

الهی در پاسخ به این سوال که آیا این میزبانی برای ایران هزینه دارد یا خیر؟ توضیح داد: هر کشوری پول حضور در مسابقات و اسکان و اقامتش را می دهد و این مسئله برای ایران هزینه ای ندارد. شاید حتی بتوان گفت که می توانیم از این میزبانی درآمد هم داشته باشیم.

وی در انتها درباره شرایط تیم ایران گفت: تیم کشورمان تاکنون 6 مرحله اردو داشته و مرحله هفتم نیز اواخر ماه جاری در جزیره کیش برگزار می گردد و متصل به مسابقات خواهد بود. فکر می کنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ایران می تواند بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 88

به "دلیل عدم استقبال از مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، شانس بالای ایران برای صعود به مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل عدم استقبال از مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، شانس بالای ایران برای صعود به مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید