راه اندازی 240 استارت آپ به وسیله ایرانیان غیر مقیم

به گزارش مجله رویای کره ای، سید علی حسینی به خبرنگاران گفت: با اجرای برنامه بازگشت محققان کشور به وسیله معاونت علمی، بیش از 2700 نفر از متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف، همکاری خود را با مراکز علمی و فناوری کشور شروع نموده اند.

راه اندازی 240 استارت آپ به وسیله ایرانیان غیر مقیم

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: 20درصد این افراد فارغ التحصیل 20 دانشگاه برتر جهان بوده و حدود 70درصد این افراد تجربه زندگی بیش از 5 سال در خارج از ایران داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: عمده این افراد از دانشگاهای برتر جهان از جمله ام آی تی، استنفورد، هاروارد، برکلی، ایلینوی، میشیگان، ملی سنگاپور، ای پی اف ال سوئیس و … فارغ التحصیل شده اند.

حسینی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه 3درخواست از سوی ایرانیان مقیم خارج به کشور داریم، گفت: امسال463نفر از این افراد که عمدتاً از امریکای شمالی، کانادا، المان، سویس، سوئد و نروژ و استرالیا بودند در قالب این برنامه همکاری خود را شروع نموده اند.

به گفته وی، تا به امروز 240 استارت اپ و شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف تخصصی به وسیله این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از2000 نفر از برترین متخصصان و فارغ التحصیان داخلی را فراهم نموده است.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: تا کنون بیش از400 نفر از محققان بازگشته به کشور در قالب این برنامه جذب هیئت علمی دانشگاه های تراز اول داخلی شده اند که این امر در بالا رفتن سطح کیفی فعالیت های پژوهشی، آموزشی و بین المللی دانشگاه ها تاثیر شایانی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2204

به "راه اندازی 240 استارت آپ به وسیله ایرانیان غیر مقیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 240 استارت آپ به وسیله ایرانیان غیر مقیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید