تور هلند ارزان: روزشمار: 3 فروردین؛ جشنواره گل کوکنهوف هلند

به گزارش مجله رویای کره ای، کوکنهوف که با نام باغ اروپا هم شناخته می گردد یکی از محبوب ترین باغ های گل کشور هلند است که در بهار و به مدت دو ماه بازگشایی می گردد تا بازدیدنمایندگان بتوانند از زیبایی هایش استفاده نمایند، این دو ماه که با نام جشنواره لاله هم شناخته می گردد بزرگ ترین جشنواره گل لاله در دنیا است.

تور هلند ارزان: روزشمار: 3 فروردین؛ جشنواره گل کوکنهوف هلند

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

جشنواره گل کوکنهوف هلند مشهورترین جشنواره گل لاله در جهان است و باغ گل کوکنهوف، مرکز برگزاری جشنواره سالانه گل لاله کشور هلند محسوب می شود. باغ گل کوکنهوف از معروف ترین باغ های جهان و از زیباترین باغ های گل جهان به شمار می آید. این باغ یکی از برترین پارک های کشور هلند است.

این جشنواره دقیقاً در جنوب شهر آمستردام در شهر کوچک لیسه برگزار می شود. باغ گل کوکنهوف، هر سال فقط دو ماه در فصل بهار به روی عموم باز است تا برترین گل های لاله، زعفران، نرگس (لاله یا نرگس زرد) و سایر گل های پیازدار هلندی را در معرض نمایش عمومی بگذارد. شرکت در این جشنواره برای علاقه مندان به گل و گیاه و باغبانی، سفر سرگرم نماینده یک روزه ای از مرکز به این باغ گل به شمار می آید.

محل برگزاری جشنواره گل کوکنهوف

تنوع گل ها و رنگ ها در باغ گل کوکنهوف، اعجاب انگیز است. هر سال حدود 7 میلیون پیاز گل در این باغ 80 هکتاری مشهور کاشته می شود. بعضی از برترین و جالب ترین گل های لاله در غرفه های سرپوشیده این باغ نگهداری می شوند. این غرفه ها، جایگاهی هستند که در آن می توانید شاهد گل های لاله از هر رنگ و نوعی که تصورش را بکنید، باشید و این غرفه ها در کل مدت برگزاری جشنواره، غرق در گل هستند. این غرفه ها همیشه رنگ ها و انواع جدیدی از گل های لاله را تجربه می نمایند. می توانید شاهد یک یا دو شاخه گل لاله با رنگ های حیرت انگیز و باورنکردنی باشید. در این باغ تمامی گل ها با دست و بدون یاری ماشین آلات کاشته می شوند. در صورتی که به گل های لاله یا در کل به گل یا باغبانی علاقه مند هستید، حتماً از باغ گل کوکنهوف خوشتان خواهد آمد.

پیشینه باغ گل کوکنهوف که نام آن به معنای باغچه آشپزخانه است به قرن پانزدهم برمی شود. کنتس ژاکلین باواریا، جاکوبا وان بییرن، میوه ها و گل ها را از جنگل جمع آوری می کردند و از آنها در باغ گل قصر Teylingen استفاده می کرد. قصر کوکنهوف در سال 1641 میلادی ساخته شد، و زمین های آن تا مساحت بیش از 200 هکتار توسعه یافت.

معمار منظر، ژان دیوید زوچر و پسرش، لویی پاول زوچر که پارک وندل آمستردام را نیز طراحی نموده، در سال 1857 میلادی، باغ های این قصر را مجدداً طراحی کرد. پارک وندل که به سبک منظره ها انگلیسی طراحی شده، اساس و مبنای شکل گیری باغ گل کوکنهوف است.

در سال 1949 میلادی، گروهی از صادرنمایندگان پیازهای انواع گل لاله به این نتیجه رسیدند تا از زمین های این قصر برای نمایشگاه دایمی پیازهای گل های بهاری، به نشانه تولد کوکنهوف به عنوان یک باغ گل استفاده نمایند. این باغ گل، دروازه های خود را در سال 1950 میلادی به روی عموم گشود و با حضور 236000 بازدیدنماینده تنها در نخستین سال افتتاحش، خیلی زود با موفقیت روبرو شد.

جشنواره گل کوکنهوف هلند برای بخش پرورش گل هلند و با تاکید ویژه بر پیازهای گل، مکان مستقل و بین المللی نمایش به شمار می آید. کوکنهوف در طول مدت 8 هفته، تمام آنچه را که بخش پرورش گل هلند قصد ارائه آن را دارد، در معرض نمایش قرار می دهد. تمرکز این باغ گل بر 7 میلیون پیاز گل های بهاری است. 100 شرکت پرورش گل شرکت نماینده در این جشنواره، کاتالوگ محصولات خود را به طور زنده به نمایش می گذارند. در بیش از 20 نمایشگاه گل، 500 پرورش دهنده گل، طیف متنوعی از شاخه های گل و گیاهان گلدانی را ارائه می نمایند.

به جز ورودی، در چندین بخش دیگر از باغ، میوه و نوشیدنی و بعلاوه نیمکت هایی برای استراحت بازدیدنمایندگان در دسترس است. در مرکز باغ هم بخشی که گلخانه ای بزرگ به نام شاهزاده ویلهم الکساندر که به عنوان پادشاه جانشین مادرش شد هلند نامگذاری شده، یک رستوران نسبتا بزرگ ساخته شده است.

کوکنهوف، جایگاه عرضه محصولات بخش پرورش گل هلند به شمار می آید. نمایشگاه های مازادی هم برای نگهداری پیازهای گل، گل ها و گیاهان غرفه داران و شرکت نمایندگان در نمایشگاه های گل این جشنواره در نظر گرفته می شود.

این همان چیزی است که جشنواره گل کوکنهوف هلند را به فرصتی عالی برای ایجاد شبکه ارتباطی و دیدار با همکاران تجاری تبدیل می نماید. برای پرورش دهندگان گل به طور مرتب رویدادهای تجاری هم ترتیب داده می شود. جشنواره گل کوکنهوف هلند با تمام سازمان های مرتبط در بخش های پرورش گل و گردشگری نیز ارتباطات قوی دارد.

برای بازدید از این باغ گل زیبا باید به خاطر بسپارید که باغ کوکنهوف تنها از ماه مارس تا ماه مه باز است، بنابراین بازه زمانی بازدید از کوکنهوف بسیار محدود است و شما می بایست پیش از سفر به هلند، تاریخ دقیق بازگشایی باغ را آنالیز کنید زیرا هر سال کمی تغییر می نماید.

باغ کوکنهوف از ساعت هشت صبح تا هفت و نیم شب باز است، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دفاتر فروش بلیط از ساعت شش عصر بسته خواهند شد. به اعتقاد بیشتر گردشگران هلند واقعی را می توان در کوکنهوف یافت.

افتخارات باغ گل کوکنهوف هلند

  • دارا بودن 2500 اصله درخت در 87 گونه مختلف
  • برنده جاذبه پرجاذبه ترین نقطه اروپا
  • بازدید 44 میلیون نفر طی 60 سال گذشته از این باغ گل
  • بزرگ ترین باغ گل لاله جهان
  • طراحی 15 کیلمتر راه برای پیاده روی
  • بزرگ ترین باغ مجسمه در هلند

در همین روز:

  • تاج گذاری آقا محمدخان قاجار در تهران و شروع مرکزی این شهر (1175 شمسی)
  • روز جهانی هواشناسی
منبع: کجارو / ilikevents.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1985

به "تور هلند ارزان: روزشمار: 3 فروردین؛ جشنواره گل کوکنهوف هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: روزشمار: 3 فروردین؛ جشنواره گل کوکنهوف هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید