زمین در 100 میلون سال آینده چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش مجله رویای کره ای، قاره ها همواره در حرکت هستند. با گذشت زمان، بعضی از آنها به یکدیگر برخورد می نمایند و بعضی دیگر از هم می پاشند. اما این اتفاق حدود 100 میلیون سال طول می کشد! برای درک بهتر این موضوع، اگر بخواهیم با سرعت بیشتری جلو برویم، 100 سال دیگر انسان ها همچنان دی اکسید کربن را در جو رها می نمایند و سیاره ما از قبل گرم تر شده است. سطح اقیانوس های دنیا نیز حدود یک متر افزایش یافته است.

زمین در 100 میلون سال آینده چه شکلی خواهد بود؟

به گزارش روزیاتو، 200 سال بعد جمعیت زمین حدود 19 میلیارد نفر خواهد بود. آب و هوا باز هم گرم تر شده است. فناوری نو پزشکی زنده ماندن تا 180 سالگی را ممکن می نماید! ذخایر سوخت فسیلی نفت و گاز… مدت هاست که از بین رفته است و قاره ها نزدیک 5 متر حرکت نموده اند.

کاوشگر فضایی وویجر 1 در آستانه ورود به ابر سیارکی در لبه منظومه شمسی است و شاید این دورترین شیء ساخته شده بشر در دنیا باشد. 1000 سال بعد به لطف غذای باکیفیت تر، انسان ها به طور میانه 2 متر قد دارند. فناوری مشکل آلودگی و کمبود سوخت را حل نموده است. ربات ها همه کارها را انجام می دهند و ما تمام روز در حال خوشگذرانی هستیم.

سطح اقیانوس ها 3 متر دیگر بالا رفته است. جزایری مانند سیشل، مالدیو، گالاپاگوس و بسیاری دیگر به زیر آب رفته اند. دانمارک، هلند، انگلستان، تایلند و ویتنام نیز تا حدی زیر آب هستند و در صد سال اخیر مهاجرت انسانی بزرگی اجرا شده است!

بیایید با سرعت بیشتری جلو برویم. حدود 5000 سال دیگر گذشته، سال 8113 میلادی است، بشریت آماده است تا سردابه تمدن را باز کند! اتاقی کاملا مهر و موم شده در جورجیا ایالات متحده که بین سال های 1937 و 1940 با الهام از اهرام مصر و با هدف حفظ اشیاء روزمره دهه 1930 برای آیندگان ساخته شده است. این اتاق مملو از فناوری های آن موقع مانند توستر، رادیو، ماشین تحریر، کتاب، صداهای ضبط شده و چیزهای دیگر است و از زمان ساخت قرار بر این بود که تا سال 8113 باز نگردد.

15000 سال بعد سیاره ما شیب خود را تغییر داده است و صحرای بزرگ آفریقا حالا به یک بهشت گرمسیری تبدیل شده است. سال ها باران، این کویر خشک را به جنگلی وحشی تبدیل نموده است! 30000 سال بعد کاوشگر فضایی وویجر 1 خاتمه ابر سیارکی را در لبه منظومه شمسی ما ترک نموده و اگر با چیزی برخورد نکند، برای مدتی طولانی در فضای بیرونی تاریک و کاملا باز پرواز خواهد نمود.

50000 سال بعد آب و هوا در حال تغییر زیادی است. دمای زمین در حال کاهش است و ما به آغاز عصر یخبندان نو نزدیک می شویم! سیگنال رادیویی با پیغام ویژه سلام به همه شما بیگانگان آن بیرون که در سال 1974 به فضا فرستاده شد، به مقصد رسیده است. این پیغام حاوی سیستم اعداد انسانی و داده هایی در خصوص DNA و منظومه شمسی ما بود. اگر کسی آن طرف ها باشد که این سیگنال را دریافت کند، ممکن است پاسخی از طرف او داشته باشیم.

100000 سال بعد یکی از بزرگترین ستاره های شناخته شده در کهکشان ما، کلب اکبر، با نیروی بزرگی منفجر می گردد. انفجار این ستاره اَبَرغول حتی در طول روز از زمین قابل مشاهده است و شب ها به لطف این درخشش شدید و نو در آسمان شب، بسیار روشن تر خواهند بود.

اَبَرآتشفشان ها آغاز به فوران می نمایند! این آتشفشان ها مقادیر بزرگی از گدازه و خاکستر را به همه جا پرتاب می نمایند. ابرهای سیاه ضخیم بخش عمده آسمان را پوشانده است و این مانع از رسیدن پرتوهای خورشید به زمین شده و دمای سیاره ما کمتر می گردد.

به هر حال، در این زمان انسان ها عمدتا در زیر زمین زندگی می نمایند، بنابراین مشکل بزرگی نیست! از آنجا که ستارگان به تدریج در جهات مختلف حرکت می نمایند، صور فلکی معمول آغاز به تغییر شکل می نمایند و به زودی ما باید با نام های صورت فلکی کاملا نو کنار بیاییم!

250000 سال بعد یک جزیره نو روی نقشه است! در سال 2021، این فقط یک آتشفشان زیر آب بود، جایی در اقیانوس آرام. پس از هزاران سال بیرون ریختن گدازه، خاتمه به سطح اقیانوس رسیده است! هنوز رشد زیادی در آن وجود ندارد… آبشار نیاگارا مدت هاست که ناپدید شده و دریاچه ایری و دریاچه انتاریو با هم متحد شده اند تا یک دریاچه فوق العاده بزرگ را تشکیل دهند!

500000 سال بعد دانشمندان کاملا مطمئن هستند که یک شهاب سنگ بزرگ هر روز ممکن است به زمین سقوط کند! حتی ممکن است به مقدار هشت زمین فوتبال باشد. برخورد چنین شهاب سنگ بزرگی باعث انفجاری چنان قوی می گردد که صدای آن در تمام قاره ها شنیده خواهد شد. پس از آن زلزله های فوق العاده قوی و سونامی های بسیار شدید رخ خواهد داد. اما چه کسی می داند انسان تا آن موقع چه چیزهایی خواهد ساخت؟

یک میلیون سال دیگر ستاره سرکش گلیز 710 به منظومه شمسی ما بسیار نزدیک است. ما به وسیله سپر بزرگی از سیارک ها به نام ابر اورت احاطه شده ایم و ستاره سرکش آغاز به تأثیرگذاری بر سیارک های معلق در آنجا نموده است. آنها را می گیرد، به اطراف می چرخاند و به سمت مرکز منظومه شمسی ما پرتاب می نماید. دنباله دارها دائما روی سیاره ما سقوط می نمایند؛ دنباله دارهای بزرگی که باعث سونامی و زلزله های بیشتری می شوند!

10 میلیون سال دیگر دریای سرخ به تدریج در حال توسعه به شکاف شرق آفریقا است و آفریقا به وسیله یک خلیج نو اقیانوسی به دو قسمت تقسیم شده است. مولکول DNA انسان کاملا تجزیه شده اما چیز مهمی نیست زیرا ما کاملا دیجیتال شده ایم، بدون اینکه نگران پیری باشیم. نکته جالب این است که دیگر حیوانات بسیار تکامل یافته اند! به لطف یک رابط کاربری ساده، ما در واقع می توانیم با دلفین ها، شامپانزه ها، سگ ها و گربه ها صحبت کنیم.

50 میلیون سال دیگر آفریقا با اوراسیا برخورد نموده و دریای مدیترانه به کلی از بین رفته است. استرالیا به سفر خود به شمال ادامه می دهد. قبلا چند میلیون سال پیش با آسیای جنوب شرقی برخورد نموده بود. فوبوس، یکی از قمرهای مریخ آغاز به گردش در ارتفاعات پایین تر و پایین تر می نماید، این خوب نیست زیرا عرض آن تقریبا 22.5 کیلومتر است.

60 میلیون سال دیگر کوه های راکی کانادا کاملا فرسایش یافته و به یک دشت صاف بزرگ تبدیل شده اند. 80 میلیون سال دیگر از هاوایی تنها یک جزیره به جای مانده است. بقیه مدت هاست که زیر آب رفته اند. اما درست در همسایگی آن، زنجیره ای کاملا نو از جزایر هاوایی پدیدار شده است!

و بالاخره 100 میلیون سال بعد. اقیانوس اطلس به هیچ تبدیل شده، قاره آمریکا تقریبا در برابر آفریقا قرار می گیرد، آفریقا از قبل با اوراسیا ادغام شده است… ما دوباره یک ابر قاره برای خود داریم! پانگه آ پروکسیما!

تمام آثار زندگی انسان از بین رفته یا در اعماق زمین مدفون شده است. حرکت قاره ها تونل ها، جاده ها، ساختمان ها، پل ها را ویران نموده است… حیوانات و گیاهان اکنون بر زمین سلطنت می نمایند. پس این همه انسان کجا هستند؟

به یاد دارید که ما حدود 90 میلیون سال پیش به دیجیتالی شدن جهش کردیم؟ همه چیز همچنان قوی در حال پیشرفت است. تریلیون ها فکر انسان روی یک هارد دیسک بزرگ در یک سفینه فضایی که به دور زمین می چرخد زندگی می نمایند. دمای بسیار پایین فضا برای خوب و خنک نگه داشتن این درایو خوب است.

ما میلیون ها جامعه، زبان و فرهنگ مختلف داریم، درست مانند 100 میلیون سال پیش. تنها تفاوت؟ همه ما 1 و 0 های کوچکی در دنیای دیجیتالی بزرگی هستیم که خودمان آن را خلق نموده ایم!

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2288

به "زمین در 100 میلون سال آینده چه شکلی خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین در 100 میلون سال آینده چه شکلی خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید