سایت های جعلی آمریکایی و اروپایی منبع بیشتر اخبار کرونایی

به گزارش مجله رویای کره ای، نتایج یک آنالیز علمی نشان می دهد منبع بیشتر اخبار به اشتراک گذاشته شده در خصوص ویروس کرونا سایت های خبری دروغ پراکن و جعلی است.

سایت های جعلی آمریکایی و اروپایی منبع بیشتر اخبار کرونایی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از زددی نت، تبدیل شدن سایت های زرد و دروغ پراکن به منبع اصلی انتشار و توزیع اخبار مربوط به کرونا موجب نگرانی های گسترده شده است. زیرا این سایت ها با اخبار دروغین و نگران نماینده به ترس و وحشت عمومی در خصوص کرونا دامن می زنند و مقابله صحیح و اصولی با این ویروس را سخت می سازند.

این اخبار جعلی به طور گسترده در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نیز به اشتراک گذارده می شوند و جایگزین اخبار صحیح و واقعی در خصوص کرونا می شوند.

موسسه نیوزگارد که در زمینه شفافیت و اعتبار اخبار سایت های خبری تحقیق می نماید، در این مورد تصریح نموده که مطالب و اخبار منتشر شده توسط مرکز کنترل بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی توسط کاربران شبکه های اجتماعی نادیده گرفته می شوند.

نیوزگارد برای مقابله با این مشکل یک مرکز ردگیری اخبار دروغین کرونا را تاسیس نموده است. تعداد کل سایت های دروغ پراکن در خصوص کرونا در آمریکا و اروپا بالغ بر 106 وب سایت برآورد شده اند. از این سایت ها 54 سایت زیر مجموعه naturalnews.com هستند که از سال 2003 تا به حال اخبار دروغینی را منتشر می نماید. دهها سایت فرانسوی و آلمانی هم در خصوص کرونا اخبار دروغین منتشر می نمایند.

در شرایطی که طی 90 روز اخیر مطالب و سایت های سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری ها تنها 364 هزار و 483 بار در شبکه های اجتماعی مشهور بازنشر شده اند، به اشتراک گذاری مطالب غلط سایت های آمریکایی دروغ پراکن در شبکه های اجتماعی از 52میلیون و 53 هزار و 542 بار فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 890

به "سایت های جعلی آمریکایی و اروپایی منبع بیشتر اخبار کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت های جعلی آمریکایی و اروپایی منبع بیشتر اخبار کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید