شهرداری ها مکلف به شناسایی خانه های خالی از سکنه شدند

به گزارش مجله رویای کره ای، در نشست علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نهاده شد و نمایندگان با مواد 4 و 5 این طرح موافقت کردند.

شهرداری ها مکلف به شناسایی خانه های خالی از سکنه شدند

به گزارش ایرنا، در ماده 5 این طرح آمده است: ماده 2 قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 2/ 5/ 1356 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به توضیح ذیل اصلاح می گردد:

ماده 2- در تمامی قرارداد های اجاره باید مدت و مبلغ اجاره تصریح و در سامانه های ثبت الکترونیک اسناد یا ثبت معاملات املاک و مستغلات ثبت گردد و پس از تایید موجر، مستاجر و دو نفر افراد مورد اطمینان طرفین به عنوان شهود، اقدام به اخذ کد رهگیری نمایند.

ماده 6 این طرح بدین توضیح است: متن زیر به عنوان تبصره 5 به ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم الحاق می گردد:

شهرداری های شهر های دارای بیش از 100 هزار نفر جمعیت مکلف هستند واحد های مسکونی خالی از سکنه واقع در شهر ها را شناسایی نمایند و اطلاعات آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و وزارت راه و شهرسازی موظف است بر اساس اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اطلاعات دریافتی را صحت سنجی کند و پس از تایید، جهت اخذ مالیات متعلقه موضوع ماده (54 مکرر) قانون مالیات های مستقیم به سازمان امور مالیاتی معرفی کند.

صد درصد عایدی حاصل از مالیات بر خانه های خالی شناسایی شده به وسیله شهرداری ها به حساب شهرداری شهر های محل اخذ مالیات صرفا جهت احیای بافت های فرسوده و اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه های مقرون به صرفه قیمت برای افراد بی بضاعت وفق بند 21 ماده 55 قانون شهرداری ها واریز می گردد. دستورالعمل اجرایی این ماده به وسیله وزارت کشور و با همکاری وزارتخانه های امور مالی و دارایی (سازمان امور مالیاتی) و راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می گردد و به تصویب هیات وزیران می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2269

به "شهرداری ها مکلف به شناسایی خانه های خالی از سکنه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها مکلف به شناسایی خانه های خالی از سکنه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید