شکایت حقوقی شهرداری منطقه18 از مالکان شن چاله ها ، خطر جدی در 100متری مجتمع مسکونی است (تور روسیه)

به گزارش مجله رویای کره ای، شهردار منطقه18 در خصوص آخرین شرایط شن چاله های منطقه 18 گفت : مجموع مساحت شن چاله ها و فضای پیرامونی آنها حدود 200 هکتار است، اما مساحت خود شن چاله 70 تا 80 هکتار است که پنج مالک اصلی دارد.

شکایت حقوقی شهرداری منطقه18 از مالکان شن چاله ها ، خطر جدی در 100متری مجتمع مسکونی است (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد خسروی، شهردار منطقه 18، با بیان اینکه طرحی داشته اند که با مالکان موضوع تغییر کاربری و بعلاوه ایمن سازی شن چاله ها را پیش ببرند و در این رابطه چند جلسه نیز برگزار شده ، اما به توافق کلی نینجامیده است، اضافه نمود: مالکان در موضوع تغییر کاربری همراه نیستند و حتی محل اختلاف ما خود مسئله ایمن سازی شن چاله ها است که هزینه هنگفتی دارد.

خسروی با تاکید بر اینکه در دهه های گذشته برداشت اضافه از این معادن صورت گرفته ادامه داد: این برداشت اضافی به گونه ای است که بعضی جاها عمق شن چاله ها به 130 تا 140 متر هم می رسد و خطر جدی برای ساکنان محله های اطراف از جمله شهرک الماس به شمار می رود. بنابراین، در پی آن هستیم که این زمین ها به شهرداری واگذار گردد تا شهرداری هم این زمین ها را پس از بهسازی و برطرف خطر در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته شهردار منطقه 18، شن چاله ها در سال های گذشته جایی برای برداشت شن و ماسه در تهران بود که باید تا عمق 30 متر برداشت می کردند، اما حالا برداشت زیادی صورت گرفته و با این کار مشکل جدی ایجاد شده است. این شن چاله ها در حالی ایجاد شده که در فاصله 100متری، مجتمع مسکونی الماس قرار گرفته و بعلاوه در قسمت شرقی شن چاله ها، در فاصله 10 متری، نیز رودخانه کن قرار گرفته است. بنابراین، این گودها خطر بالقوه برای ساکنان به شمار می فرایند.

خسروی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه18 ابتدا ایمنی و بعد تغییر کاربری را دنبال می نماید، تاکید نمود: شهرداری عزم جدی برای حل این مشکل دارد و با دادستان تهران چندبار جلسه داشته ایم و حتی شکایت حقوقی از این چند شرکت نموده ایم. امید است در ماه های آینده به نتایج خوب برسیم، البته به تازگی با یکی از نهادها که مالکیت بیش از 50 درصد شن چاله ها با آنهاست، مذاکرات مثبتی شده که پس از نهایی شدن نتیجه گیری، اطلاع رسانی می گردد.

او با اشاره به تمهیدات شرکت خاکریز آب برای ایمن سازی جداره رودخانه کن گفت: شرکت خاکریز آب برای ایمن سازی جداره رودخانه کن اقداماتی انجام داد تا اگر سیلی رخ داد، شن چاله ها حادثه نسازند، اما ایمنی خود شن چاله هامسئله اصلی است و از آنجا که مالک دارد باید فکری برای آنها کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2150

به "شکایت حقوقی شهرداری منطقه18 از مالکان شن چاله ها ، خطر جدی در 100متری مجتمع مسکونی است (تور روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت حقوقی شهرداری منطقه18 از مالکان شن چاله ها ، خطر جدی در 100متری مجتمع مسکونی است (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید