تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه ای به روسیه همچنان در ابهام

به گزارش مجله رویای کره ای، در حالی که از یک ماه پیش روسیه واردات فلفل دلمه ای از ایران را ممنوع نموده است، ضرر تولیدکننده این محصول به علت این عدم صادرات، به روزانه 150 میلیارد تومان می رسد.

تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه ای به روسیه همچنان در ابهام

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک ماه پیش بود که روسیه واردات فلفل دلمه ای را از ایران بدلیل رعایت نشدن پروتکل های فراوری ممنوع بیان کرد.

پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در این باره می گوید: از خردادماه و طی چندین مکاتبه، طرف روسی از وزارت جهاد کشاورزی ایران می خواهد که چهار سم را که در روسیه ثبت نشده است برای فراوری فلفل دلمه ای بکار نبرد.

وی ادامه داد:، ولی طرف ایرانی و مسئولان مربوطه بدون توجه به این مکاتبات موضوع را به اطلاع فراوریکنندگان نمی رسانند و در نهایت روسیه اوایل ماه گذشته واردات فلفل دلمه ای از ایران را ممنوع اعلام می نماید.

حالا با اعلام این ممنوعیت و از آنجا که مقصد اصلی این محصول برای صادرات روسیه است، فراوریکنندگان دچار ضرر و زیان بسیاری شدند و محصولاتشان روی دستشان مانده است.

بلاغی رئیس انجمن صادر کنندگان محصولات سبزی و سیفی می گوید: روزانه حدود 130 تن از این محصول انبار می گردد و بخش عمده ای از آن نیز پس از یک هفته از بین می رود.

به گفته بلاغی در این شرایط موضوع خرید حمایتی این محصول از فراوریکنندگان هم مسکوت مانده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی که به روسیه سفر نموده است می گوید مذاکرات با طرف روسی برای حل مشکل ادامه دارد و امیدوار است که این مشکل هر چه زودتر رفع گردد

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1970

به "تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه ای به روسیه همچنان در ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: صادرات فلفل دلمه ای به روسیه همچنان در ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید