طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می گردد؟

به گزارش مجله رویای کره ای، یک نماینده مجلش شورای اسلامی خبر از تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت داد.

طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می گردد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سید غنی نظری خانقاه عضو کمیسیون مالی مجلس خاطرنشان کرد به زودی عده ای از نمایندگان بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رئیسه خواهند کرد.

طبق قوانین مجلس شورای اسلامی، اگر 25 نفر نمایندگان مخالف، تقاضا نمایند، با رای اکثریت طرح مورد نظر مسکوت خواهد ماند.

این نماینده مجلس اظهار نموده است: اولویت امروز کشور شرایط معیشتی است. لذا صرف وقت و زمان نمایندگان برای رسیدگی به طرح صیانت در شرایطی که اولویت های مهم تری داریم، قابل قبول نیست.

سید غنی نظری خانقاه می گوید: من از نحوه اداره مجلس در روزی که رای به اصل هشتادوپنجی شدن طرح دادند، گلایه مندم و اعتراض خود را رسما خاطرنشان کردم. برخلاف آیین نامه داخلی مجلس عمل کردند و اینقدر کار را معطل کردند که نمایندگان حاضر مجلس را ترک نمایند.

از 290 نفر نماینده 121 نفر به این طرح رای دادند. این نشان می دهد 169 نماینده مجلس یا برای رای دادن حضور نداشتند یا مخالف آن بودند. اگر در بستر و زمانی رای گیری انجام می شد که همه نمایندگان مجلس در صحن حاضر بودند یا حتی در همان روز اگر ساعت 10 تا 11 صبح هم رای گیری می شد، این طرح رای لازم را کسب نمی کرد.

به گفته این نماینده مجلش شورای اسلامی، به زودی عده ای از نمایندگان بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، تقاضای مسکوت گذاشتن طرح صیانت را تقدیم هیات رییسه خواهند کرد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی طی هفته های اخیر، جنجالی ترین طرح مجلس و حتی سوژه داغ اخبار داخلی ایران بوده است و صفی از موافقان و مخالفان برای آن تشکیل شده است.

مخالفان طرح صیانت می گویند ایرادات عمیقی دارد و می تواند پایانی بر اینترنت ایران باشد و ده ها هزار کسب وکار کوچک و خانگی را تعطیل کند و جلوی پیشرفت و توسعه کشور را بگیرد ولی موافقان طرح می گویند هیچ شبکه اجتماعی، پیغام رسان و کسب وکاری تعطیل نمی گردد و فقط می خواهیم جلوی شرایط نابه سامان اینترنت را بگیریم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 121 رای موافق، طرح صیانت را طبق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون های تخصصی ارسال نموده تا آن جا این طرح مورد آنالیز قرار بگیرد و اشکالات آن رفع گردد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1772

به "طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح صیانت از فضای مجازی مسکوت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید