سفر به آمریکا: طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا؛ آمریکا

به گزارش مجله رویای کره ای، ناحیه شرق ایالت یوتا بیش از هزار مکان باستانی را در برمی گیرد که هرکدام آثار زیادی از هنر حکاکی روی صخره ها را در خود جای داده اند. تا به امروز تقریبا 10 هزار قطعه صخره حکاکی شده در این منطقه شناسایی شده است. با این همه بعضی از باستان شناسان بر این باورند که تعداد واقعی این حکاکی ها 10 برابر بیشتر از آمار کنونی است و بدین جهت دره نه مایلی (Nine Mile Canyon) طولانی ترین گالری هنری دنیا نامیده می گردد.

سفر به آمریکا: طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا؛ آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای تضمینی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

طول دره باعظمت Nine Mile Canyon حدود 40 مایل (64 کیلومتر) است. نهر Nine Mile Creek نهر کوچکی در این ناحیه است که طول آن به 14 کیلومتر می رسد و به داخل رودخانه سبز (Green River) در ایالت یوتا می ریزد. دره کم نظیر Nine Mile Canyon از طریق همین نهر حفر شده است.

دره (Nine Mile Canyon) نامش را از نقشه نخستین کاشف خود، شخصی به نام جان وسلی پاول گرفته است. او نقشه این دره را به شکل مثلثی کشید که طول هر یک از اضلاع آن به 9 مایل می رسید.

بیشتر حکاکی ها و صورت نگاره های منقوش بر صخره های این دره از طریق سرخ پوستان قوم فرمونت که از بومیان آمریکا بودند، طراحی شده است. این قوم در سال 300 میلادی در دره Nine Mile Canyon ساکن شدند و در ابتدا چادرنشین بودند. آن ها مانند عشایر امروزی در جستجوی غذا از محلی به محل دیگر کوچ می کردند و به پرورش غلات اشتغال داشتند.

با فرا رسیدن سال 750 میلادی زندگی روستایی در این قوم کمی رونق یافته بود. در این دوره سرخ پوستان فرمونت با استفاده از گل و الوارهای چوبی، کلبه های کوچکی به نام خان چال می ساختند و چند روستای کوچک در این دره ایجاد نموده بودند که فعالیتشان مبتنی بر کشاورزی بود.

سنگ نگاره ها و خطوط تصویری موجود روی صخره های دره Nine Mile Canyon در خلال سال های 950 تا 1250 میلادی در زمان اعتلای فرهنگ سرخ پوستان فرمونت کنده کاری شده اند. اما در قرن پانزدهم میلادی زندگی اقوام سرخ پوست آمریکا در این دره به کلی ناپدید شد.

علت اصلی ناپدید شدن قوم فرمونت از دره یوتا معین نیست. گفته می گردد دیگر اقوام سرخ پوست مانند یوت، پیئوت و شوشون که روحیه ای تهاجمی تر داشتند سرخ پوستان فرمونت را از این ناحیه فراری داده اند.

در حال حاضر آثار حکاکی این ناحیه از آمریکا در کنار سایر آثار باقیمانده از دوره های گذشته، مانند اقامتگاه های سنگی و انبارهای غله باستانی که همگی متعلق به ساکنان اولیه این دیار بوده اند، به صورت قانونی محافظت می شوند.

با این همه، بخش وسیعی از حکاکی ها و سنگ نگاره های دره Nine Mile Canyon به تدریج بر اثر فرسایش طبیعی و گردوخاک ناشی از ترافیک روزافزون وسایل نقلیه در معرض نابودی قرار گرفته اند.

منبع: کجارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1409

به "سفر به آمریکا: طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا؛ آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا؛ آمریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: طولانی ترین نمایشگاه هنری دنیا؛ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید