علی اکبر صادقی حاصل سفرهای دور دنیایش را نقاشی کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، علی اکبر صادقی هنرمند نقاش در تبادل نظر با خبرنگاران با اعلام خبر برپایی نمایشگاهی از آثارش در فرهنگسرای ارسباران گفت: من هر زمان که سفر می روم کاغذ و قلمی در کیفم دارم و در زمان بی کاری نقاشی می کنم، حالا حاصل این سفرهای من حدود 60 نقاشی شده که قرار است در قالب یک نمایشگاه روز 5 دی ماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته گردد.

علی اکبر صادقی حاصل سفرهای دور دنیایش را نقاشی کرد

لذت بخشترین تجربه سفر را با گردشگری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

وی اضافه کرد: در طول سال های گذشته سفرهای بسیاری در داخل و خارج از ایران از جمله شمال ایران، دوبی، لندن، نیویورک، ونکوور و ... داشته ام که در تمام این سفرها به لذت همیشگی زندگی ام که نقاشی است، پرداخته ام.

صادقی درباره این آثار شرح داد: این آثار با تکنیک خاص خودم همراه با موضوعا سوررئال است که با هاشورهای رنگی و سیاه و سفید آنها را کار نموده ام.

او تعداد این آثار را 16 تابلو در ابعاد 25 در 35 سانتی متر ذکر کرد و گفت: در کنار این تابلوهای کوچک، یک تابلو نقاشی عظیم در ابعاد 100 در 150 سانتی متر نیز روی دیوار می رود که با تکنیک تازه ای آن را کار نموده ام.

صادقی در انتها درباره قیمت گذاری آثار این نمایشگاه نیز بیان نمود: این آثار بین 10 تا 14 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

علی اکبر صادقی متولد 1316 تهران و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در سال 1338 سبک ویژه ای را در هنر ویترای یا شیشه بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد و سال ها به شیوه های گوناگون در زمینه های مختلف نقاشی از جمله نقاشی متحرک، گرافیک تبلیغاتی و جعبه سازی، تصویرگری جلد کتاب و ... کار کرد.

صادقی چند فیلم بر اساس شیوه خاص نقاشی خود برای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ساخت که 15 جایزه را از جشنواره های جهانی از آن خود کرد و در زمینه تصویرگری کتاب نیز به چهار جایزه بین المللی دست یافت که جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال 1978 برای کتاب عبادتی چون تفکر نیست، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال 1980 به عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویرگری کتاب سال تهران در سال 1368 از جمله جوایز اوست.

صادقی نمایشگاه های متعددی از آثارش را در داخل و خارج از ایران برپا نموده است. شیوه کار او نوعی سوررئالیسم ایرانی است که بر پایه شیوه نقاشی سنتی بنا شده است. او در نقاشی هایش از اساطیر و فرهنگ ایرانی بهره گرفته و در بسیاری از آثار اولیه صادقی حضور یک یا چندین سلحشور با پوشش های جنگاوران ایران باستان چشمگیر است و بعضی از این جنگاوران چهره خود صادقی را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 905

به "علی اکبر صادقی حاصل سفرهای دور دنیایش را نقاشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اکبر صادقی حاصل سفرهای دور دنیایش را نقاشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید