گالری گردی در لندن

به گزارش مجله رویای کره ای، گالری گردی در لندن شلوغ و هزار رنگ که هرگز خیال خوابیدن ندارد، از جالب ترین کارهایی است که می توان انجام داد. در این مقاله به لندن سفری مجازی می کنیم و همراه با خبرنگاران گالری های این شهر را از زوایای مختلف می بینیم.

گالری گردی در لندن

گالری گردی در لندن

چه طرفدار استادان قدیمی باشید و چه عاشق هنر مدرن، از دیدن هنرهای تجسمی معاصر لذت ببرید، به دنبال نقاشی های امپرسیونیست باشید یا هر چیز دیگری را در هنر جستجو کنید، گالری هایی را در لندن پیدا می کنید که همان آثار را در برابر دیدگان شما قرار دهند.

پیدا کردن آثار شاخص در گالری های مشهور یا کشف گنج های گالری های کوچک، هر کدام که هدف شما باشد، لندن برای خواسته شما جوابی دارد! فرقی نمی کند که عاشق کدام یک از هنرهای زیبا باشید، مهم این است که حتما در لندن عکس، نقاشی، مجسمه و... مورد نظر خودتان را پیدا خواهید کرد! بیشتر از این منتظرتان نمی گذارم.

معرفی 10 گالری برتر لندن

  • گالری تِیت مادِرن لندن ( Tate Modern Gallery)

ساختمان موزه گالری تِیت در کنار رودخانه تِیمز لندن جای گرفته و موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر بریتانیا در طراحی مجدد و بازسازی سعی کرده تا پیشینه این ساختمان قدیمی را حفظ کند. این موزه-گالری یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه و گالری های هنرهای مدرن و معاصر دنیا است و از سال 1900 فعالیت می کند.

نکته جالب درمورد این گالری بریتانیایی این است که مردم برای دیدن آثار هنرمندان بزرگی مثل پاول سزان، روتکو، پیکاسو، دالی، پولاک و... در تِیت مبلغی پرداخت نمی کنند و بازدید از این موزه رایگان است. اما نمایشگاه ها و رویدادهای ویژه ای هم وجود دارند که باید ورودی پرداخت گردد.

افراد برای بازدید از موزه مدرن تِیت لندن می توانند از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10:00 تا 22:00 سر بزنند.

  • گالری ملی در لندن ( The National Gallery)

در این گالری می توانید داستان هنر در اروپا از ابتدا تا امروز را دنبال کنید. جالب نیست؟! شاهکار پشت شاهکار از هنرمندان بزرگ و شناخته شده ای که در این موزه نگه داری می شوند و به نمایش گذاشته می شوند. و تصور کنید که بازدید از این موزه برای مردم رایگان است! یعنی عملا برای دیدن آثاری از ساندرو بوتیچلی، لئوناردو داوینچی، تِرنر، ون گوگ و... هزینه ای پرداخت نمی کنند!

  • آکادمی سلطنتی هنر لندن ( Royal Academy of Art)

آکادمی سلطنتی هنر در سال 1768 تاسیس شد. این موسسه هنری که امروز قدیمی ترین موسسه هنری بریتانیا محسوب می گردد، در قلب لندن و انتهای غربی پیکادیلی جای گرفته است و به نمایشگاه های بزرگ و موقتی هنرهای زیبا و تورهای نمایشگاهی که برگزار کرده و می کند، شهرت دارد.

سبقه برگزاری نمایشگاه تابستانی سالانه آکادمی سلطنتی هنر به همان سال ابتدایی بازمی گردد و از همان سال تا به امروز همواره برگزار شده است.

  • تِیت بریتانیا ( Tate Britain)

وقتی از تیت بریتانیا حرف می زنیم، درواقع از محل نگهداری بزرگترین و مشهورترین آثار هنری بریتانیا صحبت می کنیم، چون بزرگترین کلکسیون ممکن از هنرهای بریتانیا را در خود جا داده است. وقتی در سالن های این گالری بزرگ را ه می روید به این فکر کنید که در حال گذر از بین هر آنچه در تاریخ هنر بریتانیا از سال 1500 تا به امروز گذشته، هستید! جالب نیست؟! بله! موافقم! جالب تر از این وجود ندارد!

  • گالری هیوارد لندن ( Hayward Gallery)

این گالری هم در حاشیه رودخانه تِیمزِ لندن قرار گرفته و از نظر سبقه و تاریخ هنری از گالری های شناخته شده و قدیمی محسوب می گردد. هیوارد خانه آثاری مهیج و محیر العقول از هنرمندان خلاقی است که از سراسر دنیا به این گالری آمده اند. هیوارد گالری لندن از معدود گالری های دنیا است که معماری آن به سبک بروتالیست یا زبره کاری اجرا شده است. بد نیست بدانید که لندنی ها یا عاشق این معماری هستند و یا دیوانه وار از آن بیزارند! حد وسطی وجود ندارد!

  • گالری هنری باربیکن ( Barbican Art Gallery)

از معمارهای تحسین شده بگیرید تا آرتیست های برنده جایزه ترنر و ستاره ها و غول های عکاسی و طراحی دنیا در گالری هنری باربیکن لندن نمایشگاه گذاشته اند و آثارشان به نمایش درآمده است. راستی حتما پیش از سر زدن به این نمایشگاه بلیت بخرید!

  • گالری ساعتچی لندن ( Saatchi Gallery)

گالری ساعتچی در شهر چلسی است و مخصوص آرتیست هایی است که کمتر شناخته شده اند و البته آثار هنرمندان مشهور معاصر هم دور از چشم نمانده اند! گالری بزرگی است که یک فضای باز، کافه و کتاب فروشی هم دارد.

هتل های کانادا

  • گالری عکس دالویچ ( Dulwich Picture Gallery)

نوبتی هم باشد، باید به جنوب لندن سر بزنیم و گالری زیبای دالویچ که در این بخش لندن قرار گرفته است. گالری عجیبی که می توانید آثاری از رامبراند، گینزبرو، کانالتو و... را در آن پیدا کنید. معماری بی نظیر و قدیمی و البته اولین گالری در دنیا است که برای یک هدف ساخته شده، دالویچ را از باقی گالری ها متمایز می کند. در گالری دالویچ حدود 600 نقاشی وجود دارد که اغلب آنها از شاهکارهای دنیای هنر هستند.

برای رفتن به این گالری منحصر به فرد 12 دقیقه پیاده روی از ایستگاه قطار لندن بریج راه است و البته قیمت ورودی چندانی هم نخواهید پرداخت!

زندگی در لندن

  • سرپنتین گالری ( Serpentine Gallery)

گالری کوچک اما به خاطر معماری آن به شدت چشمگیر و معروف است. گالری سرپنتین لندن را زاها حدید طراحی کرده است و هر سال تابستان هم یک نمایشگاه معماری در آن برگزار می گردد. هنرمندان بزرگ و مشهور معاصری مثل اندی وارهول و کریس افیلی و... در سرپنتین گالری نمایشگاه برگزار کرده اند.

  • وایتچپل گالری ( Whitechapel Gallery)

صد سالی می گردد که وایتچپل گالری خانه آثار شاخصی از هنرمندان به نام و مدرنی مثل پیکاسو، فریدا کالو، روتکو و پولاک است. وایتچپل با گالری های زیبا، منابع آموزشی، دوره های هنری الهام بخش، کتابفروشی و بخشهای متنوع دیگرش دلربایی می کند و عقل و هوش مخاطبانش را می برد.

ویرای شنگن

خبرنگاران

منبع: اینترنت
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1470

به "گالری گردی در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری گردی در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید