غارنگاره های قدیمی دنیا در خطر نابودی

به گزارش مجله رویای کره ای، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد بعضی از قدیمی ترین غارنگاره های دنیا به دلیل تغییرات اقلیمی در خطر نابودی قرار دارند.

غارنگاره های قدیمی دنیا در خطر نابودی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوز، نتایج تحقیق جدیدی که توسط گروهی از کارشناسان دانشگاه گریفیث استرالیا در خصوص غارنگارهای تاریخی جزیره سولاوسی اندونزی انجام شده است نشان می دهد این غارنگاره ها که به عنوان تعدادی از قدیمی ترین غارنگاره های دنیا شناخته می شوند در خطر نابودی بر اثر تغییرات اقلیمی قرار دارند.

در بخش جنوبی سولاوسی، بیش از 300 غار وجود دارند که با خطر نابودی روبرو هستند و این موضوع بعضی از قدیمی ترین غارنگاره های دنیا را نیز شامل می گردد.

جزیره سولاوسی، خانه قدیمی ترین نقاشی از حیوان در دنیا است: یک خوک وحشی که قدمت آن دست کم 45500 سال مشخص شده است. در غارهای این جزیره قدیمی ترین اثر دست در دنیا که بیش از 39900 سال قدمت دارد نیز وجود دارد.

اکنون محققان معتقدند نمک، حرارت و حوادث آب و هوایی شدید درحال نابود کردن این مناطق تاریخی مهم هستند. تداوم تغییر شرایط آب و هوایی از شرایط خشک به باران های موسمی سبب به وجود آمدن لایه ای از نمک بر سطح غار و در نتیجه لایه برداری در این بخش از غار می گردد که می تواند به از بین رفتن نقاشی ها منجر گردد.

منطقه ای که جزیره سولاوسی در آن واقع شده است به عنوان نقطه ای از دنیا با متغیرترین شرایط جوی شناخته می گردد که در نتیجه با خطر بالای از بین رفتن میراث تاریخی نیز روبرو است.

همچنان که دانشمندان دریافته اند فرایند از بین رفتن این آثار در این مناطق رو به افزایش است، جوامع ساکن در اطراف این مناطق تاریخی که نسل ها شاهد حضور این آثار بوده اند نیز معتقدند فرایند ویرانی غارنگاره ها سرعت زیادی پیدا نموده است، چراکه اغلب این آثار در دهه های اخیر دچار بیشترین آسیب شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1687

به "غارنگاره های قدیمی دنیا در خطر نابودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارنگاره های قدیمی دنیا در خطر نابودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید