فرماندار: 67 درصد خانه های مراوه تپه غیرمقاوم است

به گزارش مجله رویای کره ای، فرماندار مراوه تپه گفت: 67 درصد واحدهای مسکونی این شهرستان غیرمقاوم است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت شهروندان، همه این خانه ها تا 4 سال آینده نوسازی می گردد.

فرماندار: 67 درصد خانه های مراوه تپه غیرمقاوم است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، امانگلدی ضمیر اظهار کرد: این شهرستان 12 هزار و 420 واحد مسکونی دارد که 8 هزار و 320 واحد آن احتیاجمند مقاوم سازی است.

وی اعلام کرد: با مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در قالب طرح مسکن محرومان، تا سرانجام سال جاری 500 واحد مسکونی ویژه احتیاجمندان در این شهرستان مرزی ساخته می گردد که برای احداث هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال یاری بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

ضمیر همچنین از جابه جایی روستاهای واقع در حریم و کاسه سد چایلی (فراغی) این شهرستان در چند روز آینده اطلاع داد و گفت که برای جابه جایی روستاهای سوزش، ساری قمیش، خوجه گلدی، قربان پیکار، قرا قاشلی، شورجه بالا و پایین 390 هکتار از عرصه های منابع ملی در سه نقطه جانمایی شده که عملیات نقشه برداری، معین محدوده طرح هادی و مقدمات تفکیک و واگذاری عرصه به اهالی این روستاها ازسوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان انجام می گردد.

به گفته فرماندار مراوه تپه، احداث سد خاکی چایلی بر روی رودخانه اترک در حوزه شهرستان مراوه تپه با حجم آب قابل تنظیم 228 میلیون متر مکعب و با هدف تامین آب مورد احتیاج 11 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی به زودی شروع می گردد.

شهرستان مراوه تپه افزون بر 65 هزار نفر جمعیت و 108 روستا دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 881

به "فرماندار: 67 درصد خانه های مراوه تپه غیرمقاوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: 67 درصد خانه های مراوه تپه غیرمقاوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید