فیلم های ساتیاجیت رای الهام بخش شدند

به گزارش مجله رویای کره ای، با الهام از فیلم های ساتیاجیت رای فیلمساز برجسته هندی، فیلم های نو ساخته می شود.

فیلم های ساتیاجیت رای الهام بخش شدند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، با الهام از نسخه بازسازی شده مخالف ساخته ساتیاجیت رای استاد برجسته سینما که در بخش کلاسیک های کن 2022 به نمایش درآمد، و دیگر فیلم های وی، فیلم های جدیدی ساخته می شود.

با همکاری آریترا سِن تهیه کننده و کارگردان هندی مستقر در کلکته و آلکس هاروی نویسنده و کارگردان بریتانیایی ساکن لس انجلس، 3 فیلم امسال با الهام از فیلم ها و زندگی ساتیاجیت رای ساخته می شود.

نخستین فیلم مستند بلند جنگل انسان ها است که به رابطه خلاقانه رای با کلکته - شهری که وی همه عمرش در آن زیست و کار کرد- نگاه دارد. این فیلم را هاروی کارگردانی کرده و از طریق آریترا سِن تهیه شده و درباره راه های مختلفی است که رای از انسانیت متنوع موجود در کلکته برای خلق یک جهانی سینمایی استفاده کرده است. فیلمبرداری این فیلم تقریباً تمامی در لوکیشن های کلکته انجام شده و هدف آن این است که نشان دهد چگونه جهانی شاعرانه رای هنوز در شهر امروز کلکته زنده و اسرارآمیز است.

به گفته سِن کلکته به شکلی بی پایان و بی انقطاع تخیل رای را تغدیه کرد و به جای آن رای حس خود را به این شهر وام داد.

هاروی می گوید: فیلم های این کارگردان هرگز با این هدف ساخته نشده اند که کلکته را به عنوان شهری ایده آل نشان دهند بلکه همواره نحوه درک آن را تغییر می دهند. ضدقهرمان ناراضی مخالف وقتی جدا از شهرش است نمی تواند از لذت های معمولش احساس آرامش داشته باشد.

مخالف همچنین تا حدی الهام بخش ساخته شدن فیلم پرانتیک است که در قالب یک درام معاصر که در کلکته و لندن اتفاق می افتد شکل می گیرد و نقطه شروعش مشابه مخالف است. داستان درباره مرد جوانی است که وقتی پدرش می میرد مجبور می شود راه خود را در شهر باز کند. پرانتیک از طریق سِن کارگردانی می شود و هاروی به عنوان تهیه کننده آن در این پروژه حضور دارد. فیلمبرداری این فیلم پاییز امسال شروع می شود.

همچنین یک فیلم تاریخی با عنوان نیرو که داستانش در کلکته دهه 1880 و در زمانی اتفاق می افتد که این شهر به نام نیرو خوانده می شد نیز در دست ساخت است. این فیلم که به دوران اوج سلطه انگلیسی ها در هند مربوط می شود با اقتباس از نمایشنامه مشهور ایبسن یعنی خانه عروسک ساخته می شود. این پروژه با الهام از فیلم فوق العاده رای یعنی شارولاتا محصول 1964 شکل می گیرد.

سِن قبلاً سریال فلودا را با اقتباس از داستان های نوشته رای تهیه کرده است. جدیدترین فیلم هاروی ترکیبی از مستند و هنر های رزمی با نام ورود به جنگل بود.

ساتیاجیت رای سال 1921 در کلکته به جهان آمد و در خانواده ای سرشناس و هنرشناس پرورش یافت. او فعالیت های سینمایی اش را از سال 1946 شروع کرد و در نهایت به عنوان یکی از مهم ترین چهره های سینمای هند نامش را در تاریخ ثبت کرد. پاترپانچالی، اتاق موسیقی، دشمن مردم، باغ وحش، مرد مقدس، مخالف و رستگاری از جمله فیلم های وی هستند.

وی که نخستین چهره سینمای هند است که اسکار یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرده، آوریل 1992 در 70 سالگی درگذشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2104

به "فیلم های ساتیاجیت رای الهام بخش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های ساتیاجیت رای الهام بخش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید