فعالیت های آموزشی و پژوهشی زیست فناوری تقویت می شود

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران- خبرنگاران- ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه همکاری ها در حوزه های زیست فناوری با دانشگاه های مختلف، اقدام به تقویت فعالیت های آموزشی و پژوهشی می کند.

فعالیت های آموزشی و پژوهشی زیست فناوری تقویت می شود

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه و ترویج زیست فناوری در کشور و بین قشر تحصیل کرده و دانشجویان، اقدام به همکاری با دانشگاه های مختلف کرده است. این همکاری ها با هدف استفاده بهینه از توانمندی های علمی و قانونی موجود در ستاد و توانمندی های علمی و آموزشی موجود در دانشگاه ها به منظور دستیابی به موارد علمی تدوین شده است.

بسترسازی و برنامه ریزی برای توسعه رویکردهای آموزشی خلاقیت محور در حوزه زیست فناوری، فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای دانشجویان و دبیران در حوزه زیست فناوری و زمینه سازی برای هدایت آنها در اشتغال زایی، انگیزه بخشی به دبیران در راستای شرکت در فعالیت های پژوهشی و فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان، اساتید دانشگاه، مسئولان و صاحبان صنعت با اولویت های زیست فناوری، هدایت دستاوردهای پژوهشی حوزه زیست فناوری به منظور رفع کردن نیازها و مسائل کشور، کمک به تجاری سازی علوم زیستی از طریق ارائه آموزش های تخصصی و فوق تخصصی، زمینه سازی برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در حوزه زیست فناوری و غیره از جمله اهداف این همکاری ها است.

به طور مثال ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه شهید رجایی تفاهم نامه ای امضا کرده است تا از این طریق فعالیت های حوزه زیست فناوری توسعه یابد. همچنین ستاد توسعه زیست فناوری با دانشگاه شهید بهشتی نیز تفاهم نامه ای امضا کرده است.

امضای این تفاهم نامه های همکاری مشترک، در راستای توسعه زیست فناوری برای نیل به اهداف مشترک و تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن و تامین نیازهای اساسی کشور در حوزه زیست فناوری اجرا شده است.

بر مبنای این تفاهم نامه ها مقرر شده است که از وجود نیروهای توانمند و دانشجویان این دانشگاه برای توسعه زیست فناوری و رفع نیازهای ملی در این زمینه بهره گرفته شود تا هم کشور از حضور آنها استفاده کند و هم از خروج نخبگان کشور جلوگیری شود.

علمی** 1201 **1485

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 189

به "فعالیت های آموزشی و پژوهشی زیست فناوری تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های آموزشی و پژوهشی زیست فناوری تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید