فیلیپین به تداوم رزمایش هایش در دریای چین جنوبی متعهد شد

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر دفاع فیلیپین گفت که کشورش با وجود هشدارهای چین به مانورهای دریایی داخل منطقه مالی انحصاری خود به بزرگی 200 مایل در دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد. پکن تاکید دارد که این اقدامات ممکن است به تشدید مناقشات منجر گردد.

فیلیپین به تداوم رزمایش هایش در دریای چین جنوبی متعهد شد

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی و سازمان شیلات فیلیپین ماه گذشته مانورهای دریایی خودشان را شروع نموده و حضورشان را در این منطقه به منظور مقابله با حضور تهدیدآمیز قایق های چینی تقویت کردند.

چین بر بیشتر مناطق دریای چین جنوبی ادعا دارد. این دریا سالانه محل عبور کشتی های تجاری با محموله به ارزش حدود سه تریلیون دلار است. یک دیوان داوری در لاهه سال 2016 حکم داد که ادعای پکن با قوانین بین المللی تطابق ندارد.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین در بیانیه ای که به نام محلی دریای چین جنوبی اشاره داشت، گفت: گشت دریایی در دریای فیلیپین غربی و گروه جزیره کالایان به دست گارد ساحلی فیلیپین و سازمان شیلات و منابع آبزی ادامه خواهد داشت. دولت از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

حضور ادامه دار صدها قایق چینی در منطقه انحصاری فیلیپین، تنش ها میان این دو کشور را بار دیگر احیا نموده است، با اینکه رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین روابط محبت آمیز ای با چین دارد.

وزیر دفاع فیلیپین گفت که اظهاراتش بازتاب موضع دوترته در مورد این قضیه است. او به دستورات دوترته به ارتش فیلیپین برای دفاع از هر آنچه قانونا به ما تعلق دارد بدون جنگ و حفظ صلح در دریاها اشاره نمود. این وزیر گفت: فیلیپینی ها می توانند با دیگر کشورها دوست و همکار باشند اما نه به بهای حاکمیت و حقوق سرزمینی خودمان.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1612

به "فیلیپین به تداوم رزمایش هایش در دریای چین جنوبی متعهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین به تداوم رزمایش هایش در دریای چین جنوبی متعهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید