قرارداد ایران با ایتالیا و چین برای پروژه قطارهای برقی سریع السیر

به گزارش مجله رویای کره ای، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وزیر راه از انعقاد قرارداد پروژه قطارهای برقی سریع السیر با ایتالیا و چین اطلاع داد.

قرارداد ایران با ایتالیا و چین برای پروژه قطارهای برقی سریع السیر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از مرکز کنترل حمل و نقل راه آهن کل کشور اطلاع داد و گفت: این بازدید سه شنبه (20 تیر) و با حضور وزیر راه و رئیس راه آهن انجام شد و وزیر گزارش هایی از عملکرد و برنامه های آینده وزارتخانه متبوعش به اعضای کمیسیون ارائه داد.

وی با بیان اینکه در این بازدید وزیر راه درباره قرارداد های قطار های سریع السیر برقی توضیحاتی ارائه داد، اضافه نمود: قرار است به زودی قرارداد راه اندازی قطار سریع السیر راستا قم به اراک با یک شرکت ایتالیایی منعقد گردد تا به زودی عملیات اجرایی آن شروع گردد.

سخنگوی کمیسیون شوراها ادامه داد: همچنین قرار است انعقاد قرارداد قطار سریع السیر راستا تهران مشهد با یک شرکت چینی تا دو هفته آینده نهایی گردد و همچنین قرار است قرارداد قطار سریع السیر برقی قم اصفهان نیز با شرکت چینی در آینده ای نزدیک نهایی گردد.

سلیمی توضیح داد: تمام قطعات پروژه قطار سریع السیر برقی از کشورهای اروپایی بوده و کشور چین تنها اجرای این طرح ها را بر عهده دارد.

وی توضیح داد: وزیر درباره برنامه های آینده وزارت متبوعش در بخش ریلی مطرح کرد: قرار است 2000 کیلومتر خطوط ریلی راه آهن به عنوان راستا دوم و سوم در سراسر کشور ایجاد گردد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در امسال قرار است 62 میلیون تن بار به وسیله خطوط ریلی حمل گردد، تاکید نمود: قرار است با توجه به مواد 25 و 26 لایحه برنامه ششم توسعه توجه بیشتری نسبت به حمل و نقل خطوط ریلی گردد.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 695

به "قرارداد ایران با ایتالیا و چین برای پروژه قطارهای برقی سریع السیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ایران با ایتالیا و چین برای پروژه قطارهای برقی سریع السیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید