لزوم فرهنگسازی برای مهارت آموزی از دوران کودکی ، جوان بعد از اخذ دیپلم باید وارد بازارکار گردد خبرنگاران
به گزارش مجله رویای کره ای، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: سطوح آموزش مهارت را به دوره پیش دبستانی و ابتدایی نبرده ایم و باید از دوران کودکی این موضوع را در ذهن آنها به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره دلایل افزایش تب مدرک گرایی در کشور اعلام کرد: بالا بودن تب مدرک گرایی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی بدین خاطر است که سطوح آموزش مهارت را به دوره پیش دبستانی و ابتدایی نبرده ایم و باید از دوران کودکی به ویژه این موضوع را در ذهن بچه ها به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: وقتی در ذهن کودک مدام صحبت هایی از دانشگاه، توجه به یکسری از رشته های ایده آل و ارزش های شغلی به جای توجه به مهارت، الگو و فرهنگ کار قرار می گیرد، او در نوجوانی و جوانی هم آن ها را الگو نموده و راه خود را پیش می برد و توجه به مهارت را اولویت چندم خود می داند.
صالحی عمران گفت: البته در سطوح پایین نظام های آموزش رسمی ما نیز متاسفانه به بحث مهارت آموزی توجه جدی نشده است و برای این موضوع آنچنان هم که باید برنامه ای ندارند لذا هیچوقت در این سیستم، آموزش عالی مهارتی اتفاقی نمی افتد و ورود به بازارکار و مهارت آموزی در بین خانواده و دانش آموزان به یک فرهنگ تبدیل نمی گردد.
وی در پاسخ به این سوال که یک جوان باید تا کجا درس بخواند، گفت: معتقدم که یک جوان بعد از اخذ مدرک دیپلم باید وارد بازارکار گردد و در این خصوص باید چهارسال آموزش متوسطه با توجه به آموزش های مهارتی بسیار قوی تر از گذشته ارائه گردد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید نمود: چهار سال متوسطه اوج جوانی، قدرت، استعداد و توانایی های نوجوان است و باید در این دوره استعداد ها به نحوی مطلوب شناسایی گردد. آموزش عالی را انتها نمی دانم و معتقدم هرچقدر یک جوان زودتر وارد بازارکار گردد برایش بهتر است.
منبع: خبرگزاری دانشجو