لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می گردد

به گزارش مجله رویای کره ای، در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می گردد.

لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در مراسمی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنایت اله رحیمی استاندار فارس، غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی و دیگر مسئولان کشوری و استانی لوح شهر دنیای منبت آباده اهدا می گردد.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان این خبر اظهار کرد: پس از آنالیز های اجرا شده و اعلام شورای دنیای صنایع دستی در آذر ماه 97، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر دنیای منبت ثبت شد و لوح این دستاورد بزرگ در جشن مردمی روز یکشنبه 28 بهمن ماه جاری اهدا خواهد شد.

او اضافه کرد: منبت از آباده ابداع و فراوری شده و به همین دلیل منحصر به فرد است و در طرح و نقش، نوع و انجام کار نظیر ندارد.

این مقام مسئول توضیح داد: استان فارس دارای صنایع دستی فاخر، اصیل و شناخته شده ای است که هر یک به نوبه خود می توانند بیانگر فرهنگ غنی مردم فارس در کشور و دنیا باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس در انتها از حمایت و همراهی معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون و همکاران معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، استاندار فارس و معاونین ایشان، نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اتحادیه صنایع دستی استان، معاون و همکاران صنایع دستی فارس، مسئول میراث فرهنگی، شهردار ، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی فارس، صنعتگران، هنرمندان و مردم هنردوست شهر آباده در رقم خوردن این رویداد مهم تشکر و قدردانی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 154

به "لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوح ثبت جهانی منبت آباده اهدا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید