مادورو: گوایدو خائن به وطن است، اقدام فوری قضایی ضروری است

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از دادستانی این کشور خواست که خوان گوایدو سردسته شورشیان این کشور را به اتهام خیانت به کشور تحت پیگرد قرار دهد.

مادورو: گوایدو خائن به وطن است، اقدام فوری قضایی ضروری است

وی در سخنانی، گوایدو را متهم به واگذاری منطقه نفت خیز و مورد مناقشه اسکیبو به گویان کرد و گفت: بر اساس گزارش و اطلاعات واصله به ما، خوان گوایدو در حال مصاحبه برای واگذاری اسکیبو در ازای کسب حمایت سیاسی برای حکومت ادعایی خود است. دادستانی باید اقدام فوری به عمل آورد و وی را تحت پیگرد قرار دهد؛ زیرا این جنایت به مثابه خیانت به کشور است.

شایان ذکر است که در طول تاریخ، ونزوئلا با گویان بر سر قلمرو درگیری و مشاجراتی داشته که عمدتاً مربوط به منطقه اسکیبو می گردد و همچنین با کلمبیا بر سر خلیج ونزوئلا درگیری داشته است. اسکیبو منطقه ای میان غرب رودخانه اسکیوو تا کوه رورائیما (شرق ونزوئلا) می باشد؛ وسعت آن نیز 159 هزار و 542 کیلومتر مربع است که گویان آن را متعلق به خود می داند اما ونزوئلا نیز بر اساس پیمان ژنو در 17 فوریه 1966 (28 بهمن 1344) ادعای حاکمیت آن را دارد. گویان مدعی است که دادگاهی در سال 1899 به نفع این کشور رأی داده است اما ونزوئلا معتقد است که رأی این دادگاه ناعادلانه می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 315

به "مادورو: گوایدو خائن به وطن است، اقدام فوری قضایی ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: گوایدو خائن به وطن است، اقدام فوری قضایی ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید