ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، یک مقام ارشد ترکیه از آمادگی این کشور برای اعزام نیروی نظامی به قره باغ در صورت درخواست آذربایجان اطلاع داد.

ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فواد اوکتای معاون ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان در عین حال اضافه نمود که باکو تا کنون چنین درخواستی نکرده است.

وی همچنین با انتقاد از گروه میانجی مینسک که فرانسه، روسیه و آمریکا اعضای آن هستند، گفت که این گروه سعی دارد با حمایت های سیاسی، نظامی از ارمنستان این تنش را بدون حل باقی گذارد.

آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان روز چهارشنبه در ملاقات با چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت: شرکای بین المللی باید به به درک کاملی از ماهیت درگیری ها در قره باغ رسیده و آشکارا خواهان سرانجام جنگ (در این منطقه) شوند. آتش بس یک ضرورت است و ترکیه باید از این منازعه خارج گردد.

چارلز میشل نیز در این ملاقات بر اهمیت رعایت آتش بس در قره باغ تأکید کرد.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی گفت.

درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره باغ از اوایل دهه 1990 در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش ها، از جولای 2020 شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1245

به "ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه:درصورت خواست آذربایجان به قره باغ نیروی نظامی اعزام می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید