مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از مسئولان ایرانی قدردانی کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کورنل فروتا مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری با خبرنگاران به سوالات درباره فعالیت آژانس و موضوعات مرتبط با ایران پاسخ داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از مسئولان ایرانی قدردانی کرد

فروتا در خصوص سفر اخیرش به تهران به دیدار با مقام های ارشد ایرانی اشاره نمود و در این مورد گفت که بحث های بسیار بامحتوا و مفیدی در ایران دنبال شده است.

مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین با قدردانی از علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و دیگر مقام های ارشد سازمان انرژی اتمی به دلیل بحث های پرمحتوایی اضافه نمود: این نشانگر آن است که رابطه ای که میان آژانس و ایران وجود دارد، رابطه ای است که ما در آن می توانیم تمام موضوعات را مطرح کنیم و بعضی اوقات هم ضروری است که افزایش و تسریع [همکاری] را طرح کنیم. پیغام ما به خوبی در تهران دریافت شد و همانطور که گفتم این سفر بسیار به موقع بود تا بتوانیم چند موضوع را با مقام های ایرانی در میان بگذاریم.

مدیر کل موقت آژانس در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سؤال که مفهوم این جمله که ایران باید با آژانس همکاری به هنگام و کامل داشته باشد، چیست، گفت: این به آن معنی است که تعاملی که با یکدیگر داریم، باید پیشرفت داشته باشد.

فروتا همچنین تاکید نمود که آژانس در حال حاضر مستحکم ترین ساز و کار راستی آزمایی را در ایران دارد و در ادامه در پاسخ به فضاسازی بعضی رسانه های غربی گفت نمی تواند جزئیات همکاری های پادمانی با کشورها را عنوان کند و صرفا می تواند بار دیگر تأکید کند که روند راستی آزمایی آژانس بر عدم وجود مواد و فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران، همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 362

به "مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از مسئولان ایرانی قدردانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از مسئولان ایرانی قدردانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید