مدیرکل میراث فرهنگی یزد استعفا کرد

به گزارش مجله رویای کره ای، استعفای مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد پایان پس از بارِ چندم پذیرفته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد استعفا کرد

محمدمهدی شرافت در گفت وگو با خبرنگاران با تائید این مطلب گفت: از سال گذشته چندین بار استعفای خود را تقدیم کردم، تا این که این بار پذیرفته شد، چون معتقدم میراث فرهنگی، شهر تاریخی، صنعت گردشگری و صنایع دستی یزد نیازمند نیرو و انرژی جوان تری است.

به گفته وی، در حال حاضر سید مصطفی فاطمی، معاون گردشگری این اداره کل به عنوان سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شده است.

او به خبرنگاران تاکید نمود: تا امروز برای میراث فرهنگی یزد در این سمت باقی مانده ام. اطمینان صددرصد دارم که بحث ثبت جهانی یزد با سرعت تمام پیش می رود ، اگر یک در هزار شک داشتم که این اتفاق رخ نمی دهد، با وجود همه سختی ها می ماندم تا این اتفاق رخ دهد.

مدیر کل سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد اظهار کرد: حتی اطمینان دارم که اتفاق جهانی شدن میبد به عنوان شهر جهانی زیلو نیز به نتیجه می رسد.

به گزارش خبرنگاران، این استعفا در حالی از سوی مسئولان میراث فرهنگی یزد پذیرفته شده است که مرداد ماه سال جاری محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسما خاطرنشان کرد که ایران در چهل ویکمین اجلاس یونسکو، شهرتاریخی یزد را سال آینده به یونسکو می برد.

او در آن موقع با تاکید بر قطعی بودن پرونده شهر تاریخی یزد برای حضور در چهل و یکمین اجلاس یونسکو به عنوان پرونده تاریخی - فرهنگی ایران اظهار کرد: خوشبختانه این شهر تاریخی از شرایط مناسبی برخوردار است و قصد داریم یزد را به عنوان نخستین شهر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانیم.

حتی ارزیابان یونسکو یک ماه بعد یعنی اوایل شهریور ماه در سفری چند روزه به یزد این شهر تاریخی را آنالیز کردند که نتیجه آن تیرماه 96 در اجلاس یونسکو اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 813

به "مدیرکل میراث فرهنگی یزد استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل میراث فرهنگی یزد استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید