مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه 100 هزار نفر

به گزارش مجله رویای کره ای، نتایج یک آنالیز نو نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی های بچه ها سالانه به مرگ زودرس بیش از 100 هزار آمریکایی منجر می گردد.

مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه 100 هزار نفر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، نتایج یک آنالیز نو که به وسیله محققان نیویورکی صورت گرفته نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی های بچه ها سالانه به مرگ زودرس بیش از 100 هزار آمریکایی منجر می گردد.

داده های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است، سالانه 100 هزار فرد 55 تا 64 ساله به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در این مواد جان خود را از دست می دهند.

به گفته کارشناسان، مواد شیمیایی که در صدها محصول مانند اسباب بازی، لباس و شامپو یافت می گردد، ده ها سال است که به عنوان اختلال هورمونی شناخته شده و بر سیستم غدد درون ریز فرد تأثیر می گذارد.

براساس این مطالعه که در مجله Environmental Pollution منتشر شده است، سموم می توانند به وسیله چنین مواردی وارد بدن شوند و با چاقی، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

این تحقیق که به وسیله دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک صورت گرفته و حدود 5 هزار بزرگسال 55 تا 64 ساله را تحت آنالیز قرار داده، نشان می دهد افرادی که غلظت فتالات بیشتری در ادرار خود دارند، بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند؛ در واقع فتالات(phthalates) عامل مرگ زودرس 107 هزار فرد آمریکایی است.

لئوناردو تراساند، سرپرست این مطالعه می گوید: یافته های ما نشان می دهد افزایش قرار گرفتن در معرض فتالات با مرگ زودهنگام، به ویژه به علت بیماری قلبی مرتبط است و ضرر مالی ناشی از فتالات بین 40 تا 47 میلیارد دلار است؛ بیش از چهار برابر آنچه قبلا تخمین زده شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1864

به "مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه 100 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شیمیایی عامل مرگ سالانه 100 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید