میزبانی دانشگاه اصفهان از 330 دانشجوی مهمان

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید، 330 نفر دانشجوی انتقالی و مهمان وارد دانشگاه اصفهان شده اند.

میزبانی دانشگاه اصفهان از 330 دانشجوی مهمان

هوشنگ طالبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص ظرفیت دانشجویی در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: تعداد پذیرفته شدگان امسال مانند سال گذشته حدود 4000 نفر است که نیمی از آنها تحصیلات تکمیلی و نیمی دانشجویان مقطع کارشناسی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، حدود 1800 نفر دانشجوی کارشناسی، 1500 نفر کارشناسی ارشد و 350 نفر دانشجوی مقطع دکتری هستند. همچنین 330 نفر دانشجوی انتقالی و مهمان در سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه اصفهان شده اند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 3300 دانشجو از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شدند، اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات لازم اندیشیده و برنامه های آموزشی و پژوهشی مختلفی طرح ریزی شده است.

وی گفت: برنامه های زمانبندی کلاس ها از 23 شهریور ماه آغاز و کلاس ها تقریبا به طور کامل برگزار شده است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز از هفته گذشته با یک هفته تاخیر وارد دانشگاه شدند و کلاس های درسی دانشجویان کارشناسی جدیدالورود نیز تقریبا برگزار شده است.

تضمین اشتغال با توسعه مراکز رشد دانشگاه

طالبی در خصوص برنامه های سال تحصیلی جاری، گفت: امسال تمرکز بر رویکرد آموزش همراه با مهارت آموزی است و در این راستا برنامه ریزی هایی از جمله بازنگری در برنامه های درسی با تمرکز بیشتر به درس های عملیاتی و کاربردی شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم با توسعه مراکز رشد و نوآوری و ارائه امکانات بیشتر به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دانشجویی به بالا بردن کیفیت آموزش و همچنین تضمین اشتغال کمک کنیم.

امضای تفاهم نامه دانشگاه اصفهان با فنی حرفه ای استان

رئیس دانشگاه اصفهان در خصوص فعالیت های اجرا شده در این دانشگاه، گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان فنی و حرفه ای استان و دانشگاه اصفهان منعقد شده که بر اساس این تفاهم نامه کلاس های فنی حرفه ای در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

طالبی در خصوص اشتغالزایی و برنامه های دانشگاه اصفهان در خصوص اشتغال آفرینی، شرح داد: در معاونت آموزشی دانشگاه اصفهان فعالیت هایی اجرا شده و تقریبا نخستین سالی است که به مرحله اجرا می رسد. این فعالیت ها می تواند انگیزه لازم دانشجویان برای تحصیل بهتر و تامین شغلی را فراهم کند.

وی با اشاره به مسائل پیش روی دانشگاه ها، افزود: با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران و عدم فروش نفت که تاثیر بسزایی در بودجه کل کشور دارد، بودجه دانشگاهی نیز کاهش یافته است. بودجه امسال دانشگاه اصفهان مشابه سال 96 است، در حالی که هزینه ها بیش از دو برابر شده است. این موضوع تاثیرات سوئی بر برنامه های روتین دانشگاه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: تمام تلاش مسئولان دانشگاه اصفهان بر این است که کیفیت آموزشی کاهش پیدا نکند و زمینه های رفاه و تسهیلات دانشجویان فراهم شود. امیدواریم درک متقابلی میان مدیریت دانشگاه، دانشگاه و اساتید باشد تا بتوانیم کیفیت را از هر لحاظ تامین و حفظ کنیم و اجازه ندهیم محدودیت ها روند عادی دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

طالبی خطاب به دانشجویان گفت: دانشگاه اصفهان دارای ظرفیت های علمی مناسبی است و از نظر آموزش و کیفیت آموزشی دارای اساتید بسیار مجرب است. همچنین از نظر کیفیت پژوهشی در سال های اخیر رشد بسیار بالایی داشته است. با توجه به اینکه ممکن است این چنین فرصت هایی دوباره در اختیار دانشجویان قرار نگیرد، انتظار می رود که هم دانشجویان جدید و هم قدیمی ترها این فرصت ها را مغتنم شمرده و از آن به درستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 412

به "میزبانی دانشگاه اصفهان از 330 دانشجوی مهمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی دانشگاه اصفهان از 330 دانشجوی مهمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید