نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام آوران حوزه گردشگری خواهد ماند

به گزارش مجله رویای کره ای، ایرنا/ براساس گفته های معاون گردشگری کشور، نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام آوران حوزه گردشگری خواهد ماند.

نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام آوران حوزه گردشگری خواهد ماند

علی اصغر شالبافیان در پیامی به مناسبت درگذشت جلال نصیریان، از اساتید پیشکسوت حوزه گردشگری گفت: نام این استاد گرانقدر فقید، آموزگار متخلق، پیشکسوت، نام آور و چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود که برکات سالها فعالیت او که در راس نام آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند، تعلیم و پرورش تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان و فعالان حوزه گردشگری است که هم اکنون در رده های شغلی مختلف به عنوان راهنمای تور، فعال در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداری تا مسئولان و کارآفرینان این صنعت مشغول خدمتگزاری هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: دانش خروشان و گنجینه ارزشمندی که به کمک سالها کوشش و ممارست استاد نصیریان به عنوان بزرگمرد با اخلاق و متواضع این حوزه در شریان صنعت گردشگری کشور جاری است، همانند میراث ارزشمندی به یادگار خواهد ماند و اثرات آن در خاک این سرزمین ریشه های سبز خواهد گستراند تا طراوت گردشگری مانا ماند و برقرار.

جلال نصیریان از اساتید پیشکسوت و اثرگذار صنعت گردشگری و پذیرایی و هتلداری ایران روز سه شنبه 30 خرداد 1402 در سن هشتاد سالگی درگذشت.

مرحوم نصیریان متولد سال 1322 در شهر اهر استان آذربایجان شرقی و جزو نخستین آموزگارهای این حوزه است و سالها مسئولیت های مختلفی را در بخش گردشگری را بر عهده گرفت. او علاوه بر سالها تدریس و آموزش تخصصی حوزه های مختلف گردشگری از جمله اخلاق حرفه ای و الگوهای رفتاری در گردشگری، تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشته که از اهم آنها میتوان به تدوین فرهنگ دو زبانه تخصصی مفاهیم و اصطلاحات جهانگردی و هتلداری، کتاب آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در صنعت جهانگردی و هتلداری و نیز تدوین برنامه های درسی و منابع متعدد آموزشی تخصصی مرتبط نام برد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2279

به "نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام آوران حوزه گردشگری خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام آوران حوزه گردشگری خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید