نقدها و نمرات Watch Dogs Legion منتشر شد

به گزارش مجله رویای کره ای، پس از تأخیری نسبتا طولانی، بالاخره بازی Watch Dogs: Legion منتشر شد تا برای سومین بار این فرنچایز مهمانخانه گیمرها شود. حال، با انتشار بازی می توانیم نگاهی به نقدهای سایت ها و نشریات مختلف از این بازی بیندازیم و ببینیم که کفه ترازو به سوی نقاط قوت بازی متمایل است یا نقاط ضعف آن.

نقدها و نمرات Watch Dogs Legion منتشر شد

در سال های سرانجامی نسل هفتم کنسول های خانگی، شرکت یوبی سافت با معرفی بازی Watch Dogs در مراسم E3 نگاه بسیاری را به خود جلب کرد. پس از آن نمایش، بسیاری از بازیکنان انتظار داشتند تا با اثر فوق العاده ای روبرو باشند. حتی در آن برهه، سازندگان در حرکتی جنجالی اثر را با GTA V مقایسه کرده اند و ساخته معروف راک استار را به چالش فراخواندند. هرچند اولین نسخه از بازیWatch Dogs که برای کنسول های نسل هفت و نسل هشت و همین طور کامپیوترهای شخصی عرضه شد، نتوانست در حد نمایش های اولیه و انتظارات طرفداران عمل کند و حتی بعضی را هم ناامید کرد اما موجب شد که سری بازی جدیدی به مجموعه عناوین یوبی سافت اضافه شد که اکنون نسخه سوم آن منتشر شده است.

بازی Watch Dogs: Legion مانند نخستین قسمت از این مجموعه، با نمایش های خیره کننده ای به مخاطبین معرفی گشت. برخلاف نسخه اول که بسیاری از تمرکز نمایش روی گرافیک بازی بود، این بار ساختار گیم پلی و خلاقیت آن جلب توجه کرده بود. در بازی Watch Dogs: Legion که در شهر لندن جریان دارد، شما می توانید کنترل تمام NPC های درون بازی را بر عهده بگیرید. ایده بسیار جذابی که در نگاه اول بسیاری را شیفته ی خود کرد و اکنون نقشی کلیدی در این بازی ایفا می کند. با این حال، باید دید که تیم سازنده بازی چگونه توانسته از این ایده بهره بگیرد و آیا قادر بوده همه خواسته ها و اهدافش را در بازی به شکل صحیحی انجام دهد؟ برای این کار می توان به نظر منتقدین رسانه های مختلف نگاهی انداخت.

ویژگی خاصی که تقریبا اغلب سایت ها از آن به عنوان یکی از نکات قوت بازی یاد کرده اند، ایده کلی و خلاقانه بازی است. بیشتر منتقدان اشاره کرده اند که ایده بازی کردن در نقش هر کدام از شخصیت های عادی چیزی است که توانسته Watch Dogs: Legion را متفاوت کند. هر کدام از NPC ها ویژگی های مختلفی دارند و بازیکنان می توانند با توجه به خواسته ها و سبک بازی خودشان، به دلخواه شخصیت هایی را به گروه خود اضافه کنند و مأموریت های مختلف را با آن ها انجام دهند. به زعم بعضی از منتقدان، این قضیه هم باعث شده آزادی عمل در سپری کردن مراحل بیش تر و متنوع تر شود و هم اینکه شخصیت های بازی حس زنده تری پیدا کنند. با این حال، عده ای با ذکر جذاب بودن این ایده، بر این باور هستند که به خوبی در بازی پیاده سازی نشده اند و پتانسیل بسیاری بیشتری داشت.

  • تریلر معرفی گیم پلی Watch Dogs: Legion

از آن سمت، عده ای هم عقیده دارند که ایده بازی کردن در نقش هر یک از NPC ها باعث شده تا شاهد شخصیت پردازی نسبتا ضعیفی باشیم و داستان بازی از این منظر دچار لطمه شود. هرچند، بعضی از منتقدان از مضمون داستانی ضد فاشیستی بازی رضایت داشته و آن را بسیار خوب دانسته اند. همچنین بسیاری منتقدان از شهر لندن و فضای آن در بازی تعریف کرده اند و به نظر آن ها سازندگان این شهر را به خوبی ساخته اند.

نکته ای که تقریبا همه در نقدها بر آن تأکید داشتند، ضعف ها و مسائل فنی و گرافیکی بازی Watch Dogs: Legion است که نقدها شدیدی به همراه داشته است. همین طور گویا بازی با باگ های زیادی روبرو است که گاهی تجربه آن را دچار اختلال می کند و موجب می شود تا گیمرها از قابلیت های بازی نهایت لذت را نبرند. هرچند ممکن است این مسائل تا حدی در نسخه نسل بعد یا به روزرسانی های بعدی بهتر شود. چیزی که بسیاری از نقدها به آن اشاره داشتند این بوده که علی رغم تصمیم سازندگان برای اجرای یک ایده جدید و ایجاد تحولاتی در ساختار اثر، بازی هنوز جای کار داشته و با مسائلی روبه رو است که می توانست برطرف شود. این در حالی است که Watch Dogs: Legion یک تأخیر به نسبت طولانی را هم در فرایند توسعه خود دیده است.

در زیر می توانید به صورت دقیق تر نظر بعضی از سایت ها را درباره بازی Watch Dogs: Legion مشاهده کنید.

Gamespot: نمره 8/10

در گذشته، یوبی سافت سابقه بسیار بدی در به کارگیری و استفاده از وقایع دنیای واقعی و موضوعات داغ آن در پس زمینه بازی های خود داشته است. با این وجود، اوضاع بازیWatch Dogs: Legion فرق دارد و به خوبی به مقابله با مسائلی همچون فاشیسم و نابرابری پرداخته است. این اثر نه تنها در نگاهی ساده به شکلی تأثیرگذار ابتذال نیروی شر را نشان می دهد، بلکه در نگاهی خوش بینانه تر نشان می دهد که شهفرایندان چگونه به فرهنگ شهر لندن در بازی و تأثیر آن بر زندگی خود نگاه می کنند. در واقع، در این بازی شهفرایندان مختلف لندن که شما می توانید آن ها را کنترل کنید، ستاره اصلی بازی هستند.

Watch Dogs: Legion اثری ضد فاشیستی است و این تحسین برانگیز است که داستان آن به این پیام پایبند می ماند و آن را به سرانجام خوبی می رساند. همچنین از منظر گیم پلی سیستم هوشمندانه هک کردن بازی تقویت شده و باعث شده بازی تجربه خلاقانه تری نسبت به قبل تحویل دهد. یکی از پیام های مهم بازی درباره این است که بودن در نقش یک شهفرایند لندنی به چه معناست. شما تا آخر بازی تعداد زیادی از شهفرایندان را در گروه خود در DedSec خواهید داشت که هر کدام ویژگی ها و پس زمینه های فرهنگی و قومی مختلفی دارند اما همگی برای یک هدف مشخص متحد شده اند. این خود پیام قدرتمند دیگری برای بازی است.

IGN: نمره 8/10

بازی Watch Dogs Legion با این ویژگی که به شما اجازه می دهد تقریبا به میل خودبه جای هر کدام از شهفرایندان شهر لندن در آیند ه ای نزدیک بازی کنید، این سری را به جهت جذاب و جدیدی سوق داده است. تنوعی کافی در ویژگی های شخصیت های مختلف و تجربه بازی با آن ها وجود دارد که می توان گفت در این بازی جایگزین خوبی به جای فرایند سنتی و عادی پیشرفت یک شخصیت ثابت بوده است. فعال کردن قابلیت مرگ دائمی برای شخصیت ها موجب شده تا تنش بازی در روبرو با دشمنان بالاتر رود. همچنین استفاده بعضی از المان های بازی های روگ لایک با توجه به ایده اصلی اثر، تنوع بازی را در شهر لندن بالاتر برده است. علاوه بر این ها، نقشه با پازل های محیطی با جزییاتی پر شده است. Watch Dogs Legion از نظر فنی مسائلی دارد و با باگ هایی هم روبرو است اما رویکرد متفاوت بازی ایده خوبی بوده که بازی را بیشتر از سری GTA دور کرده و تجربه اش را متفاوت کرده است.

Usgamer: نمره 7/10

بازی Watch Dogs: Legion برای سری یک عقب گردنیست. با این حال من دوست دارم ببینم که تیم سازنده از این ایده و سیستم استفاده شده در عناوین آینده چه استفاده هایی خواهد کرد، همان گونه که مشتاق هستم چیزی مشابه نمسیس سیستم (سیستم به کاررفته در بازی Middle Earth Shadow of Mordor و دنباله اش) را در بعضی از آثار دیگر ببینم. ایده ی بازی در نقش هر شخص، پیشرفتی در تکنولوژی به حساب می آید اما این لزوما باعث پیشرفت گیم پلی واچ داگز نشده است و این موضوع در آینده باید بهتر شود و تکامل یابد.

ایده ی بازی کردن در نقش هر شخص همان طور که روی کاغذ به نظر می رسد، بسیار چشمگیر است زیرا به شما اجازه می دهد میان شخصیت هایی با زمینه ها و ویژگی های مختلف، افراد دلخواه خود را انتخاب کنید. ساخت گروه خود که شامل این افراد است، به خصوص در اوایل بازی بسیار سرگرم کننده است. مشکل اینجاست که گیم پلی بازی Watch Dogs Legion مثل پیشینیانش حالتی یکنواخت پیدا می کند و مأموریت ها هم به مرور حالتی تکراری و یکسان به خود می گیرند.

Twinfinite: نمره 7/10

مکانیک و ایده اصلی پیاده سازی شده در بازی Watch Dogs Legion حرکتی فوق العاده جاه طلبانه برای یوبی سافت به نظر می آید که البته تقریبا برای آن ها جواب هم داده است، اما نه کاملا. به خاطر ایده قابل بازی بودن تمام NPC ها در بازی، سازندگانWatch Dogs Legion مجبور شده اند تا داستان و شخصیت پردازی شخصیت هایش را فدا کنند. چشم انداز این لندن در آینده ای نزدیک، چشم انداز و جهانی است که به زیبایی درک شده که دوست دارم در آن مدت زمانی را سپری کنم اما متأسفانه این چشم انداز و تجربه فراموش شدنی است و چیزی نیست که بخواهم به این زودی به سوی آن بازگردم.

ArsTechnica: (بدون نمره)

نمای شهر و ایده اصلی بازی جالب است اما بازی می توانست استفاده بهتری از آن کند و همین طور هوش مصنوعی شخصیت ها هم نقصان زیادی دارد. شهر لندن بازی Watch Dogs: Legionبه نظر یک مایل وسعت و پهنا دارد اما عمق آن فقط چند فوت است. چیزی که سازندگان به عنوان تنوع سرانجام ناپذیر در انتخاب شخصیت ها و انتخاب شیوه های پیشروی گیم پلی وعده داده بودند، در مدت کوتاهی به همان ساختار قدیمی و تکراری آشنا تبدیل می شود.

در ادامه می توانید بقیه نمرات داده شده به بازی را ببینید.

  • Cheat Code Central: نمره 10/10
  • VGC: نمره 10/10
  • Game Informer: نمره 9/10
  • IGN Italia: نمره 8.7/10
  • TrueGaming: نمره 8.5/10
  • Meristation: نمره 8.3/10
  • Digitally Downloaded: نمره 8/10
  • Game Rant: نمره 8/10
  • Gamespot: نمره 8/10
  • PC Gamer: نمره 8/10
  • EGM: نمره 8/10
  • IGN: نمره 8/10
  • Trusted Reviews: نمره 7.5/10
  • Usgamer: نمره 7/10
  • Twinfinite: نمره 7/10
  • DarkStation: نمره 5/10
  • Slant Magazine: نمره 5/10
  • VideoGamer: نمره 5/10
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1323

به "نقدها و نمرات Watch Dogs Legion منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات Watch Dogs Legion منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید