نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند

به گزارش مجله رویای کره ای، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیتهای علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.

نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کنترل پروژه های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این پژوهشگاه همواره پایه منظم و ثابت موضوعات کاری وزارت ارتباطات است که این مساله حاکی از پویایی، انگیزه و ظرفیت مناسب علمی است که در درون پژوهشگاه وجود دارد و وزارت ارتباطات باید به بهترین نحو از آن استفاده کند.

وی اضافه نمود: وزارت ارتباطات برای پژوهش، ارزش قائل است و برای آن هزینه می نماید و تمام کوشش مان این است که اعتبارات پژوهشگاه دچار مشکل نشود.

آذری جهرمی همچنین توضیح داد: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر پیدا کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیتهای علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.

نقش پر رنگ پژوهشگاه در رصد فناوری

نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در تمامی فعالیتهایش رویکرد اقتصادی داشته باشد، گفت: علاوه بر آن آزمایشگاه های پژوهشگاه باید بتوانند به بازار خدمات دهند و نقش پژوهشگاه در رصد فناوری باید کاملا تعریف گردیده و تعیین باشد.

سیروس موثقی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه ما از تحقیقات و پژوهش انتظار داریم که مشکلات حال و آینده کشورمان را حل نماید، گفت: انتظار داریم که این پژوهشگاه در تمامی عناوین ICT، سرآمد کشور باشد.

وی اضافه نمود: پژوهشگاه باید با قوی تر کردن تفکر استراتژی خود، ساختار خود را متحول کند، بطوری که دستاوردهای پژوهشگاه برای جامعه قابل لمس باشد.

مهم ترین ماموریت های پژوهشگاه

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات ایفای نقش مشاوره ای و پژوهشی در تحقق و به بار نشاندن طرح ها و پروژه ها، رصد فناوری، آینده نگری و کمک به تدوین برنامه های بخشی و ملی، توسعه کسب وکارهای دانش بنیان حوزه فاوا با بهره گیری از مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک، توسعه فناوری های بومی و بومی سازی فناوری های پیشرفته را مهمترین ماموریت های پژوهشگاه مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 18

به "نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید