نکاتی جالب و هیجان انگیز درباره آغاز فصل بهار

به گزارش مجله رویای کره ای، حقایقی از فصل بهار

فصل زیبای بهار که یکی از چهار فصل سال می باشد، با آب و هوایی معتدل پس از زمستانی سرد و تابستانی گرم قرار گرفته است. تعاریف مختلفی برای بهار وجود دارد اما استفاده بومی از این اصطلاح معمولا به عنوان شرایط آب و هوایی و بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور متفاوت می باشد. یکی از نکات جالب کره زمین این است که وقتی ساکنان نیمکره شمالی فصل بهار را تجربه می نمایند، کسانی که در نیمکره جنوبی قرار گرفته اند در فصل پاییز قرار دارند. در طول این فصل زیبا طول شب و روز به یکدیگر نزدیک شده و از این نظر نیز اعتدال خواهد داشت. با توجه به اینکه به تعطیلات نوروز باستانی نزدیک می شویم، خبرنگاران تصمیم دارد تا حقایقی از فصل بهار در فرهنگ دیگر کشورها که حتما برایتان جالب خواهد بود بیان کند پس با ما همراه باشید.

نکاتی جالب و هیجان انگیز درباره آغاز فصل بهار

حقایقی از فصل بهار در مورد نحوه قرارگیری خورشید

  1. روز اول بهار به اعتدال بهاری (vernal equinox) شناخته می شود. اصطلاح ورنال (vernal) به معنی بهار و ایکونوکس (equinox) به معنی برابری شب می باشد.
  2. تنها دو روز در بهار و پاییز وجود داشته که طول شب و روز یکسان می شود.
  3. در روز اول بهار فردی که در قطب شمال ایستاده است خورشید را در سراسر افق مشاهده می نماید که قرار است به مدت 6 ماه بدون وقفه در آسمان باشد. از سوی دیگر فردی که در قطب جنوب واقع شده است در روز اول بهار خورشید را در سراسر افق مشاهده می نماید اما این نشانی از شروع شش ماهه تاریکی می باشد.
  4. شروع بهار همواره به 20 یا 21 مارس منتهی می شود اما گاهی اوقات در تاریخ 19 مارس نیز شروع می شود. به همین دلیل است که اعتدال خورشید همواره در همان روز نبوده و بنابراین کره زمین همواره به طور دقیق 365 روز نمی باشد.

حقایقی از فصل بهار در مورد تقویم و زمان شروع آن

  1. اگر پاپ گرگوری هشتم (Pope Gregory XIII) تقویم گرگوری را ایجاد ننموده بود که در حال حاضر این تقویم از سال 1582 در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، تعادل روز و شب و شروع فصل بهار به ازای هر 128 سال یک روز کامل در تقویم جلوتر می آمد. این بدین معنی است که عید پاک امروزه در اواسط زمستان قرار می گرفت.
  2. در حالی که در بهار گل ها رشد نموده و آب و هوا گرمتر می شود اما ممکن است بدترین زمان برای تولد نوزادان باشد. یک تحقیقی که در مقیاسی عظیم اجرا شده است نشان داده که نوزادانی که در بهار متولد شده اند احتمال بیشتری داشته تا به بیماری های اسکیزوفرنی، اختلالات دوقطبی، افسردگی و بی اشتهایی دچار شوند.
  3. اولین روز بهار در نیمکره جنوبی، اولین روز پاییز در نیمکره شمالی می باشد.
  4. تعطیلاتی که در تقویم میلادی در بهار وجود دارد شامل عید پاک، روز دروغ آوریل، روز زمین، روز مادر، روز پدر و جشنواره رنگها در هندوستان می باشد.
  5. یک مطالعه طولانی مدت نشان می دهد که در منطقه کوهستانی کولورادو، به طور متوسط فصل بهار حدود 3 هفته زودتر نسبت به دهه 1970 شروع می شود.

حقایقی از فصل بهار در مورد نوروز و جشن سنتی ایرانیان

  1. اگر محور کره زمین عمودی بوده و به این صورت اطراف خورشید می چرخید هیچ تغییری در طول روز و همچنین در فصول سال رخ نمی داد. شیب محور کره زمین در حال حاضر 23.4 درجه می باشد.
  2. روز اول بهار که به آن شروع نوروز می گویند نشانی از روزی جدید است. این به عنوان سال نو ایرانی شناخته می شود. جشن 13 روز زمان برده و ریشه در سنتی 3000 ساله از دوران زرتشت دارد. نوروز در ایران، قفقاز شمالی، بخش های کرد نشین ترکیه و شمال عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و دیگر جمعیت های پراکنده در آسیای مرکزی جشن گرفته می شود.
  3. عید پاک همواره در اولین یکشنبه پس از کامل شدن ماه بعد از تعادل بهاری می باشد.
  4. گل هایی که در ابتدای بهار رشد می نمایند معمولا شامل گل سرخ، نیلوفر، لاله، نعناع و قاصدک هستند.
  5. یک حرکت اجتماعی رو به رشد وجود داشته که از کلمه تعادل بهاری به جای تعادل ماه مارس و یا تعادل نیمکره شمالی استفاده نماید. این حرکت در جهت از بین بردن تعصب در مورد نیمکره شمالی می باشد.

حقایقی از بهار و افسانه ها و خرافات

  1. در حالی که فصل بهار معمولا در 20 یا 21 مارس شروع می شود، از نظر هواشناسی شروع بهار در اول مارس می باشد. زمانی که درجه حرارت متوسط در طی ماه به 10 درجه افزایش پیدا کند شروع بهار در هواشناسی می باشد.
  2. در چیچن ایتزا مکزیک، مایاها اولین روز بهار را به عنوان بازگشت خورشید جشن می گرفته اند. در شب عید شروع بهار خورشید یک سایه مثلثی شکل در هرم ال کاستیلو (El Castillo) ایجاد نموده که به نظر مانند یک مارپیچ یا الهه کوکولکان (Kukulkan) می باشد.
  3. افسانه ای وجود دارد که در آن گفته می شود در زمان شروع فصل بهار می توان تخم مرغ می تواند بر روی انتهای خود تعادلش را حفظ کند. البته که این موضوع تنها یک افسانه است زیرا نگه داشتن تعدل یک شیئ بیضی در روزهای بهار ساده تر از روزهای دیگر سال نمی باشد.
  4. در حالی که بعضی از مردم ترجیح می دهند درطول فصل بهار و تابستان به پرنده ها غذا ندهند، اما ضروری است بدانید که یک ظرف غذایی در طول معاجرت پرندگان می توانند منبع مفیدی برای آن ها باشد.

حقایقی از فصل بهار و بیماری های این فصل

  1. در چین شروع فصل بهار همزمان با جشن های سال نو چینی می باشد. تعطیلات در روز اول ماه قمری بوده که در ماه ژانویه یا فوریه قرار می گیرد.
  2. بر اساس گفته های سنتی در صورتی که موش خرما پس از اینکه در تاریخ 2 فوریه و در روز موش خرما لانه زیرزمین خود را حفر کرد، اگر سایه آن قابل دیدن باشد بهار به زودی شروع می شود و در غیر این صورت زمستان 6 هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این روز ریشه در جشنواره هایی سلتیک از زمان دوره نوسنگی در Imbolc دارد که نقطه عطف فصل ها و همچنین پیش بینی حیوانات را شامل می شود.
  3. برای کشور ژاپن، باز شدن شکوفه های گیلاس که به عنوان گل ملی این کشور شناخته می شود نشانه ای از شروع بهار است. این شکوفه ها معمولا در ماه مارس یا آوریل باز می شود.
  4. واژه تب بهاری به علائمی روحی و فیزیولوژیکی اشاره داشته که در زمان شروع فصل بهار ایجاد می شود. از جمله این علائم می توان به بیقراری و خیال بافی اشاره کرد. با اینکه علت دقیق این پیدده معین نیست اما دانشمندان بر این باور هستند که افزایش نور، ورزش بیشتر و در معرض هوای آزاد قرار دریافت پوست باعث تغییراتی در سطح هورمون ها می شود.

حقایقی از فصل بهار در مورد تغییرات روحی

  1. بر اساس اسطوره های یونانی، شروع بهار همزمان با بازگشت پرسفون (Persephone) می باشد. او دختر دمتر (Demeter) بوده و در یونان باستان به عنوان الهه گیاهان و حاصلخیزی شناخته می شده است.
  2. در نیمکره جنوبی کره زمین فصل بهار از ماه اوت تا نوامبر ادامه می یابد.
  3. در طول فصل بهار پرندگان بیشتر از قبل آواز خوانده تا بتوانند به این صورت جفت خود را پیدا نموده و به رقیبان خود هشدار دهند.
  4. در حالی که ماه دسامبر محبوب ترین زمان برای انتخاب همسر و مراسم نامزی می باشد، اواخر بهار در ماه ژوئن و اواخر پاییز در ماه سپتامبر برای برگزاری مراسم ازدواج بسیار محبوب می باشد.
  5. به گفته انجمن ملی مشاوران املاک (Realtors) بهار محبوب ترین فصل برای خرید و فروش خانه می باشد. خریداران معمولا در زمستان و زمانی که هوا سرد بوده و بچه ها به مدرسه می فرایند کمتر به جا به جایی منزل خود تمایل دارند. بنابراین خانه های زیادی در فصل بهار وجود داشته که می توان آن ها را انتخاب نمود. البته که قیمت املاک در این فصل در بالاترین میزان خود واقع شده است.
  1. بچه ها در طول فصل بهار نسبت به زمان های دیگر سال سریعتر رشد می نمایند.
  2. مصریان باستانی مجسمه ابولهول را به گونه ای ساخته اند که در زمان شروع بهار و برابری روز و شب به طور مستقیم به خورشید در حال طلوع نگاه می نماید.
  3. سالاه در فصل های بهار و پاییز بیش از 17 میلیون نفر در سراسر دنیا دچار آلرژی شده و به صورت سرپایی درمان می شوند.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 998

به "نکاتی جالب و هیجان انگیز درباره آغاز فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب و هیجان انگیز درباره آغاز فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید