هدفگذاری خرید 5000 دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور گفت: وزارت کشور و سازمان شهرداری ها آمادگی خرید بیشتر برای تجهیز قوی تر ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور را دارد.

هدفگذاری خرید 5000 دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده

مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور در مراسم انعقاد تفاهمنامه ساخت و خرید 1000 دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی درون شهری که با حضور دو معاون وزارت کشور به امضای طرفین رسید، با بیان اینکه خرید 1000 دستگاه اتوبوس درون شهری با هدف عملیاتی کردن دستور رئیس جمهوری جهت تجهیز و تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور انجام شده است، گفت: برنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری ها بر خرید 5000 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده است.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه حمل و نقل درون شهری ضرورت جدی سامان دهی مدیریت شهری است، گفت: سازمان شهرداریها در کنار خرید اتوبوس رویکرد بازسازی اتوبوس های کارکرده را هم اتخاذ کرده است.

او اضافه کرد: از محل اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، تسهیلات کم بهره ای برای نوسازی 305 دستگاه اتوبوس و 160 دستگاه مینی بوس از طریق پست بانک در اختیار شهرداری ها قرارگرفته است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در سال 1398 نیز حدود13200 میلیارد ریال برای 9 شهرداری، اوراق مشارکت خرید اتوبوس انتشاریافت، گفت: در سال جاری تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود 15هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است وپیش بینی انجام شده در این زمینه حاکی از تأمین مالی خرید بیش از 900 دستگاه اتوبوس تا انتها سال 1400 است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در ادامه صحبت هایش به امر مهم بازسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بازسازی 350 دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر772 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه اسلامی برای خرید قطعات اتوبوس های شهری انجام گرفت.

او همچنین با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده در سال 1399 مقرر شده تا امکان تخصیص تسهیلات مذکور برای بازسازی3300 دستگاه اتوبوس شهری صورت پذیرد، گفت: تفاهمنامه اجرایی این موضوع بین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت کشور و صندوق کارآفرینی امید تدوین شده است و در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته است.

جمالی نژاد اضافه کرد: روی هم رفته با فعالیت های انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی 1400 دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و اعتبارات شهرداریها انجام شده است و با تحقق بازسازی 4750 اتوبوس از محل تسهیلات تبصره 18 و بازسازی 350 دستگاه از محل کمکهای مالی سازمان در سال 1399، در مجموع بازسازی 5100 دستگاه اتوبوس تا انتها تیرماه 1400 عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون عمرانی وزیر کشور در انتها بیان کرد: برنامه وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور بر وارد کردن 5000 دستگاه اتوبوس به سیستم حمل نقل است که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور است و امروز قدم اولیه انجام این کار با امضای تفاهمنامه با شرکت سایپا برداشته شد و آمادگی بالایی برای خرید های بیشتر از شرکت های داخلی دیگر برای تجهیز کامل ناوگان حمل و نقل درونی کشور داریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1453

به "هدفگذاری خرید 5000 دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری خرید 5000 دستگاه اتوبوس درون شهری تا سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید