هشدار درباره برافروخته شدن جنگ داخلی در سودان

به گزارش مجله رویای کره ای، یک حزب سیاسی در سودان نسبت به درگیری نظامی در این کشور و برافروخته شدن آتش جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

هشدار درباره برافروخته شدن جنگ داخلی در سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، حزب مجمع فدرال سودان با اشاره به مخالفت فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور با ادغام نیروهایش در ارتش سودان، خاطرنشان کرد: هرگونه درگیری میان نیروهای نظامی سبب می گردد، آتش جنگ داخلی در کشور شعله ور گردد لذا شایسته است نیروهای نظامی با هوشیاری از کنار اختلافات بگذرند.

رئیس دفتر اجرایی حزب مجمع فدرال سودان که در نشست سالانه این حزب در شهر قضارف (مرکز استانی به همین نام در شرق سودان) سخن می گفت، گفت: کسانی که معتقدند امکان درگیری نظامی طی 6 ساعت وجود دارد، دارای اندیشه خطرناکی هستند. این اندیشه تهدیدی علیه فرایند انتقال سیاسی و دموکراتیک در کشور است.

بابکر فیصل توضیح داد: نیروهای عاقل و هوشمند سیاسی نظامی کشورشان را به گرداب جنگ داخلی نمی کشانند لذا سخنان تندی علیه یگان های نظامی به زبان نمی آورند تا تهدیدی واقعی علیه ثبات و امنیت کشور باشد.

وی تاکید نمود: اگر نتوانیم ترس ها و جاه طلبی های نظامیان را کاملا رفع کنیم، دوره انتقالی در کشور بی ثبات خواهد بود.

رئیس دفتر اجرایی حزب مجمع فدرال سودان به طرح اخیر نخست وزیر این کشور برای اصلاح ساختارهای سیاسی نظامی مالی و فرهنگی سودان اشاره نمود و گفت: در این طرح حمدوک به درستی به اشکالات مربوط به بخش مدنی- مدنی ، نظامی- نظامی و نظامی - مدنی پرداخته و طی آن از نبود اعتماد میان بخش نظامی و مدنی سخن به میان آورده است.

وی با تاکید بر اینکه حزب مجمع فدرال سودان خواستار انجام اصلاحات در سرویس های امنیتی و یگان های نظامی این کشور است، گفت: این حزب از ادغام تمام گروه های مسلح در ارتش و تشکیل یک ارتش حرفه ای و قوی در سودان حمایت می نماید.

حزب مجمع فدرال سودان یکی از گروه های سیاسی مهم ائتلاف آزادی و تغییر (شریک نظامیان در قدرت) است.

کشف و متلاشی شدن یک گروه تروریستی

یک گروه تروریستی وابسته به سرویس امنیت مردمی سودان که به وسیله صلاح قوش مدیر سابق سرویس امنیت ملی این کشور تشکیل شده بود، متلاشی شد و قرار است اولین جلسه محاکمه آنان فردا در خارطوم برگزار گردد.

سرویس امنیت مردمی، موازی سرویس امنیت ملی سودان در نظام عمرالبشیر است و اعضای آن عضو حزب کنگره ملی (حزب حاکم سابق) هستند.

صلاح قوش متهم است طراح چند عملیات تروریستی بوده که به وسیله سرویس امنیت مردمی سودان اجرا شده است.

ماموران امنیتی سودان از محل اختفای اعضای سرویس این گروه تروریستی ، دستگاه های ارتباطی و جاسوسی همراه با مواد منفجره و کمربندهای انفجاری کشف نموده اند.

قرار است اولین جلسه محاکمه 24 تن از اعضای سرویس امنیت مردمی سودان فردا در خارطوم برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1746

به "هشدار درباره برافروخته شدن جنگ داخلی در سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره برافروخته شدن جنگ داخلی در سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید