هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر: خلیج فارس متلاطم است

به گزارش مجله رویای کره ای، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا سرانجام روز پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است و خطر غرق شدن شناور های کوچک وجود دارد.

هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر: خلیج فارس متلاطم است

به گزارش ایرنا، علیرضا انصاری اضافه کرد: براساس آنالیز نقشه های هواشناسی دریا تا انتها هفته با وزش باد های شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان نمود: پیش بینی شده در ساعت هایی از روز های چهارشنبه و پنجشنبه، سرعت باد در منطقه ها مرکزی و جنوبی خلیج فارس گاهی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر افزایش پیدا کند.

انصاری ادامه داد: در این مدت به دلیل اختلال در تردد ها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناور ها به ویژه شناور های کوچک وجود دارد بنابراین دریانوردان از تردد های دریایی بویژه تردد شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی خودداری نمایند ئر در این ارتباط هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می گردد.

وی ادامه داد: بعلاوه تا انتها این هفته وقوع پدیده مه شبانگاهی یا صبحگاهی و کاهش دید افقی در سواحل و روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.

انصاری یادآور شد: بعلاوه برای امروز سه شنبه در سواحل استان و روی دریا وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی از نقاط وقوع پدیده مه و امروز روی دریا با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

وی مطرح نمود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت 12 تا 38 و در نوار ساحلی استان 16 تا 44 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی گاهی 18 تا 56 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصای ادامه داد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی 90 تا 150 سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی 90 تا 180 و در فراساحل تا 210 سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 04:03 بامداد، مد اول 10:18، جزر دوم 14:09 و مد دوم 20:58 خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2078

به "هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر: خلیج فارس متلاطم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر: خلیج فارس متلاطم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید