مجلس اروپا: احتمال وقوع برگزیت بدون توافق بیشتر است

به گزارش مجله رویای کره ای، یکی از اعضای گروه هماهنگی برگزیت در مجلس اروپا با استناد به اطلاعات مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، احتمال وقوع برگزیت سخت را بیشتر از دستیابی به توافقی در این زمینه دانسته است.

مجلس اروپا: احتمال وقوع برگزیت بدون توافق بیشتر است

با ما سفر کنید و با ارزانترین قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آر ان دی آلمان در گزارشی نوشت: به دلیل فشار زمان بالایی که بر فرایند مذاکرت برگزیت سنگینی می نماید کارشناسان برگزیت در مجلس اروپا به شدت عصبی شده اند.

مارتین شیردوان، رهبر فراکسیون چپ ها در مجلس اروپا در این باره گفته است: اینکه مجلس اروپا مجبور به خریدی چشم بسته گردد قابل قبول نیست.

وی توضیح داد: تقاضاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه یک برگزیت بدون توافق هم زمان با تغییر سال پذیرفته گردد و بعد از آن مذاکرات، بدون فشار زمان مجددا در پیش گرفته گردد.

شیردوان که به گروه هماهنگی های برگزیت در مجلس اروپا تعلق دارد و امروز (دوشنبه) از طرف میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت در جریان فرایند این گفتگوها نهاده شد این طور نتیجه گرفت که احتمال برگزیت بدون توافق بیشتر از دستیابی به توافقی در این زمینه است.

این مقام مجلس اروپا در این باره گفت: حتی اگر مذاکرات در اسرع وقت به موفقیت برسد نسخه رسمی توافق تازه در 23 دسامبر به دست مجلس خواهد رسید. اگر چند روز هم طول بکشد اولین تاریخ برای این منظور 27 دسامبر خواهد بود و زمان کوتاه باقی مانده اجازه آنالیز کامل را نمی دهد. وی این شرایط را بسیار مسئله ساز دانست.

میشل بارنیه بعد از وقفه ای کوتاه مجددا از روز یکشنبه مذاکرات برگزیت برای دستیابی به توافقی تجاری با لندن را در بروکسل در پیش گرفته است. بارنیه صبح امروز گفت که همچنان پیشرفت قابل عرضی در فرایند مذاکرات وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس قرار است امروز مذاکرتی را در این باره انجام دهند. این خبر را سخنگوی کمیسیون اروپایی در پیامی توئیتری گفت.

فون در لاین و بوریس جانسون در گفتگوی تلفنی که روز شنبه داشتند هم با وجود اذعان به تداوم اختلافات در مذاکرات برگزیت اما بر لزوم ادامه فرایند این گفتگوها تاکید نمودند.

دولت انگلیس می خواهد تا آخرین دقایق به مذاکرات با انگلیس درباره توافق تجاری ادامه دهد.

یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام نموده : زمان در حال اتمام است و ما در آخرین مراحل هستیم. وی تاکید نمود: تا زمانی که زمان داریم آماده برای مذاکرات هستیم . سخنگوی دولت انگلیس در عین حال گفت که اختلافات اساسی در مذاکرات همچنان وجود دارد.

وی تاکید نمود: اگر هیچ توافق تجاری با اروپا حاصل نگردد انگلیس تحت قواعد سازمان تجارت دنیای با اتحادیه اروپا مناسبات تجاری خواهد داشت.

بارنیه امروز به نمایندگان مجلس اروپا گفته است که مذاکرات می تواند تا چهارشنبه ادامه یابد. در روزهای پنج شنبه و آدینه نشست سران اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

یک سخنگوی دولت انگلیس تمدید مذاکرات برگزیت در سال آینده را رد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حدود سه هفته زمان تا سرانجام امسال میلادی و اتمام دوران گذار انگلیس باقی مانده است.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید مجلس اروپا و احتمالا همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی صورت گرفته را تصویب نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد آنالیز قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی نهاده شده و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده استجدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دوران گذار انگلیس با سرانجام امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1382

به "مجلس اروپا: احتمال وقوع برگزیت بدون توافق بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا: احتمال وقوع برگزیت بدون توافق بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید