پیشنهاد مشاور ارشد AFC برای بازاریابی فوتبال ایران

به گزارش مجله رویای کره ای، باشگاه های فوتبال در ایران با وجود تمام موانع و مسائل می توانند از الگوهای روز فوتبال جهان و روش های متعدد و متنوعی که برای درآمدزایی وجود دارد استفاده نمایند.

پیشنهاد مشاور ارشد AFC برای بازاریابی فوتبال ایران

بازاریابی در فوتبال ایران

ال نور ممد اف از جمهوری آذربایجان ، مشاور زیرساخت و بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به عنوان مدرس حوزه مارکتینگ در کارگاه آموزشی بازاریابی در ایران حضور یافته پس از انتها نخستین کلاسش گفت: حضور در این دوره بسیار خوشحالم و باید بگویم مایه افتخار است که مسوولان فدراسیون فوتبال ایران تا این حد نسبت به مسئله بازاریابی توجه جدی دارند و نسبت به برگزاری چنین کارگاه آموزشی مفیدی اقدام کردند. امروز شاهد حضور مسوولان و نمایندگان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچنین نمایندگان باشگاه ها، هیات های فوتبال استانی و همین طور برخی از شرکت های مرتبط با این حوزه بودیم و این اتفاق مهمی است.در واقع کوشش شد از تمامی دست اندرکاران و عوامل فعال در این بخش دعوت گردد که کار ارزشمند است.

ممد اف افزود:اهمیت موضوع بازاریابی و اقتصاد فوتبال بر هیچ کس پوشیده نیست.در جهان کلیه سیاست های باشگاه ها و بسیاری از فعالیت های گوناگون آنها در ارتباط با این صنعت دنبال می گردد و در واقع بخش بازاریابی سیاست های کلان باشگاه را ترسیم می نمایند.اتفاقات مهمی در این حوزه روی داده و با تبادل اطلاعات ، دانش و تجربیات می توان به نتایج بسیار خوبی رسید. پیشنهاد و توصیه من این نیست که یک الگوی کامل از فعالیت های بازاریابی در فوتبال اروپا یا یک کشور خاص را به ایران بیاوریم و در اینجا اجرا کنیم بلکه روش صحیح این است که از تجارب و دانش به دست آمده در این بخش به بهترین شکل استفاده کنیم و با توجه به شرایط و موقعیت هر کشور بهترین روش ها و راهکارها را انتخاب کنیم.

مشاور ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین گفت:ممکن است در ایران برخی موانع و مسائل برای فعالیت در حوزه بازاریابی وجود داشته باشد همچنین بخشی از درآمد ممکن برای باشگاهها در دسترس نباشد اما نباید اینگونه مسائل ما را ناامید کند. باشگاه های فوتبال در ایران با وجود تمام موانع و مسائل می توانند از الگوهای روز فوتبال جهان و روش های متعدد و متنوعی که برای درآمدزایی وجود دارد استفاده نمایند. بدون تردید گسترش این فعالیت ها موجب پیشرفت و توسعه اقتصاد و درآمدزایی فوتبال برای باشگاهها می گردد هرچند مسائلی همچون حق پخش تلویزیونی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود:مدیران عامل و روسای باشگاه ها نباید از اهمیت موضوع بازاریابی غافل شوند.به طور مثال در حوزه فعالیت های بازاریابی در فضای مجازی تجارب و دانش بسیار خوبی واقع شده است که درآمدهای قابل توجهی ایجاد کرده و نباید نسبت به این موضوع بی توجه بود.همچنین مساله استفاده مناسب و اقتصادی از سرمایه ای به نام بازیکن در صنعت بازاریابی فوتبال بسیار مهم است. پیشرفت بازیکنان و سود آوری آنها برای باشگاه ها یکی از روش های مهم بازاریابی در فوتبال امروز جهان است که در ایران هم می تواند مهم و تاثیرگذار باشد.

ممد اف در انتها ضمن قدردانی از برگزارنمایندگان این کارگاه بازاریابی گفت:قطعا برگزاری اینگونه کارگاه ها که مورد حمایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز واقع شده است به کلیه کشورهای عضو یاری می نماید تا در این زمینه با استفاده از تجارب و دانش روز جهان پیشرفت های قابل توجهی داشته باشند و به اهداف مورد نظر خود در حوزه بازاریابی و توسعه منابع مالی همچنین درآمدزایی در فوتبال دست یابند.

لازم به ذکر است النور ممدف مشاور بازاریابی AFC و یوگش دسای مامور توسعه AFC نشستی با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، محمدرضا کشوری فرد دبیر، صادق درودگر مدیر بازاریابی سازمان لیگ، انصاری سرپرست دپارتمان بازاریابی فدراسیون و شرکت تیراژه، شرکت همراه اول و مزمز حامیان مالی برتر فوتبال ایران برگزار کردند. در این جلسه نمایندگان AFC در مورد شرایط همکاری اسپانسرها در فوتبال ایران بحث و آنالیز انجام شد و توصیه هایی برای بهبود شرایط بازاریابی ودرآمدزایی در فوتبال باشگاهی انجام دادند. بهاروند و درودگر نیز در این جلسه در مورد قراردادهای جدید سازمان لیگ جهت درآمدزایی گفت و گو کردند.

همچنین امروز(دوشنبه) نیز جلسه بازاریابی در مرکز ملی فوتبال ادامه پیدا کرد که عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیروان هم در دوره بازاریابی بین المللی فوتبال ایران AFC شرکت کردند.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 106

به "پیشنهاد مشاور ارشد AFC برای بازاریابی فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مشاور ارشد AFC برای بازاریابی فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید