کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی

به گزارش مجله رویای کره ای، حیدرعلی زاهدیان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت که رتبه برتر چهارمین جشنواره هنری هند 2021 به وسیله هنرمند خاتم ساز شیرازی کسب شده است. وی در این رابطه اذعان داشت:

کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در چهارمین فستیوال هنری هند 2021، آقای غلامعلی اطمینان خاتم ساز پیشکسوت شیرازی به اسم نماینده کشور ایران از بین 66 کشور دنیا پیروز به کسب مقام اول شده است.

زاهدیان به ثبت نشان جغرافیایی خاتم شیراز در سازمان بین المللی مالکیت فکری (WIPO) اشاره نمود و این هنر را از پیشه های اصیل مردمان این شهر به تعداد آورد. وی با بیان اینکه نام خاتم و شیراز از دیرباز باهم گره خورده است، اظهار داشت:

قدیمی ترین نمونه هنر خاتم در شیراز متعلق به منبر مسجد جامع عتیق است که قدمت آن به هزار سال پیش باز می شود. هرچند که هنر خاتم سازی به برخی استان های دیگر کشور هم راه یافته، ریشه آن در شیراز است و هنوز سبک و سیاق خاتم شیراز به لحاظ زیبایی، جلوه های بصری و ارزش گذاری بافاصله بسیار در صندلی نخست واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1744

به "کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام نخست جشنواره هنری هند به وسیله خاتم ساز شیرازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید